NA: Een solar duiker. Of twee

Wel een tijdje geleden, ergens in november of december, heb ik van een forumlid een geweldige klok overgenomen.

De Seiko SNE437 Solar duiker in zwart met rode accenten.

Zag er prachtig uit, alles klopte, genoeg dna van ditte, genoeg elementen van datte, solar, metalen band, drilled lugholes, mooie afwerking.

Tot ik begon te sukkelen met de band. Ik kreeg die van geen kanten deftig om mijn pols gemeten, schakels op, schakels af, wisselen van kant, allemaal heel moeilijk om comfortabel te dragen. Na lang proberen uiteindelijk de “juiste” afstelling gevonden (lees: minst ambetante).

Kort nadien een superkoop gedaan op het forum : een Casio GWX5600. Prachtige klok, stevig, plastiekerig, geen omziens naar. Perfect voor alles behalve gelegenheden waar een dresser voor nodig is.

Hier een iphone probeerseltje met de ghock en illuminator:

Maar toen kwam deze voorbij. Direct contact opgenomen met de verkoper en gekocht.
Nog geen twee dagen later en de horloge werd al geleverd. Nogmaals dikke pluim voor lig @GMTplus1.

De Citizen BN00151-17L. Iets blauwer dan de Seiko, iets anders, ook solar, ook quartz, ook een duiker. Maar wat een horloge. Bijna alles klopt. De verhoudingen, de wijzers, de afwerking, geweldig gewoon.

Gelukkig was mijn zoon net geinteresseerd in de Seiko, daar hoef ik gelukkig geen koper meer voor te zoeken. Misschien maakt hij zijn eigen NA topic. Ik hoop van wel :slight_smile:.

En tot slot, even een foto van de twee naast mekaar, voor de twijfelaars of de vergelijkers. Zo gelijk maar toch anders.

Zo, een lumeshot van de Citizen volgt nog in het lumetopic. Zonder meer de beste die ik tot hiertoe heb gezien en gehad. Mijn vergelijkingspunt is ergens rond 7uur 's morgens in een donkere kamer. Volledig opgeladen rond middernacht met een UV lamp. De Seiko was goed, de Citizen een beetje beter, de Luminox nog altijd (zoals verwacht) de beste!

Prettige dag en leuke werkweek gewenst aan iedereen!
C.

20 likes

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten. Ben zelf ook heel tevreden over de Citizen.

1 like

Fraaie aanwinsten, vooral de Citizen.

1 like

Mijn beste,

Dat zijn leuke dingen voor de mens!!
Goed hoor!!
Ik wens je er energieke momenten mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

had ik nog nooit van dit woord gehoord:
nu 2 x binnen 2 dagen.

Geloof dat ik gisteren de zoon van Sven Nijs het woord in de mond nam…

:flushed:

1 like

“Ambetant”, tja, typisch iets Belgisch denk ik. Ik vond het wel mooi klinken :slight_smile:

1 like

Mooi hoor! Grappig hoe het ene horloge perfect zit, terwijl het met een andere niet lukt. Veel plezier ermee!
Gr.Wander

1 like

Mooie aanwinsten Proficiat ermee.

1 like

Citizen, altijd kwaliteit :+1:
Ik heb van Citizen nog nooit een horloge gezien
dat slecht of rommelig afgewerkt was, erg strak.

1 like