NA: een speciale G-Shock

Ik heb een haat-liefde verhouding met square G-Shocks. Het zijn fantastische apparaten en ik ben van mening dat er in elke horlogeverzameling een thuis hoort. Het rare is dat ik ze ook heel snel weer zat ben. Binnen een maand gaan ze bij mij altijd de deur weer uit. Niet lang daarna kom ik weer met slappe excuses om er opnieuw een aan te schaffen: lekkere, goedkope beater, ideaal horloge voor op de sportschool, handig om bierflessen mee open te maken, dat soort brol.

Het was alweer een paar maanden geleden dat ik mijn GW-5000 heb weggegeven, dus het is weer tijd voor een nieuwe. In de tussentijd heeft Casio flink aan de square weg getimmerd met de nieuwe full-metal GMW-B serie. Natuurlijk zijn er ook weer limited edities uitgebracht, en de mooiste lijkt zo bij Mad Max van z’n pols afgetrokken; een zwarte, full-metal, pre-aged IP klatser van net geen €1000.

Veel te veel geld voor een G-Shock natuurlijk, maar hij is zo ontzettend vet dat ik zonder nadenken m’n portemonnee uit de broek trok om af te rekenen. “Gelimiteerd” op 3700 stuks, maar vanwege het prijskaartje nog prima te krijgen.

Ik heb hem nog niet lang genoeg om een echte review te schrijven, maar ik heb nu al het idee dat deze het langer gaat volhouden in m’n verzameling dan z’n voorgangers.

En nu de foto’s. Dit ding is vreselijk fotogeniek. Normaal gebruik ik een camera met dure lens en zorgvuldig uitgezochte belichting voor m’n foto’s, maar voor deze klatser is een mobiele telefooncamera en een snelle foto uit de hand voldoende.

26 likes

Ik zag hem op je Insta. Ik heb er ook wat mee. Ze zijn mij net te groot en te glimmend… Deze echter…

Gave aanwinst!

1 like

Mja, een G-Shock hoort groot. Maar die squares vallen inderdaad groter dan je verwacht.

De dure horloges liggen al een paar dagen in de doos, het is echt bevrijdend om een G-Shock te dragen. Je hoeft niet meer uit te kijken voor deurposten of muren met structuurverf erop, of andere shit waar je altijd je horloge tegenaan klapt.

bruut apparaat :+1:

1 like

Het heeft inderdaad een soort post apocalyptische vibe! Vet ding!

1 like

Ăśber cool!!! Gefeliciteerd met deze topper!

1 like

Eens, maar eigenlijk viel hij kleiner dan verwacht. Daarom toch aangeschaft. Maar begon me toch tegen te staan. Acceptabel vind ik het nog wel.

1 like

Alles is relatief, het is een 1k G-Shock. :wink:

1 like

381

2 likes

Mijn beste,

Ziet er robuust uit!!
Veel plezier met deze kordate tijdgenoot. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gaaf ding man!

1 like