NA: Een sportieve Invicta uit de jaren 60?! Klaar met verzamelen?!

Muziek?

Horloges verzamelen is een leuke hobby. Je kunt zo van de ene naar de andere gaan. Dan komt er weer een nieuwe in de collectie en vraag ik mij af of mijn collectie nu “echt” perfect is.

Mijn horloge collectie is niet bepaald een doorsnee collectie. Er zitten heel wat ongewone klokjes tussen. Wat ik bedoel is dat ze van een merk zijn die vandaag de dag totaal een andere kant zijn opgegaan. Vroeger produceerde ze vooral dress achtige horloges met soms een uitstapje richting een sportiever model. Dit zie je ook terug in de advertenties uit die tijd. Waar bijna altijd dress horloges worden afgebeeld.

Maar dit laatste was eigenlijk meer uitzondering dan regel. Vandaag de dag maken ze uitbundige, soms wat overdreven designs. Met heel soms een uitstapje richting een klassiek design. Lijkt net water en vuur.:sweat_smile:

Vandaag belde de postbode aan en wat denk je? Hij had een pakket bij zich, afkomstig uit Frankrijk :fr:.
Paar weken geleden was ik op internet en kwam ik een horloge tegen die mij heel erg aansprak. Een horloge met een sportief design. Ook nog eens in redelijke staat. Op een paar kleine krasjes op de wijzerplaat na ziet hij er meer dan prima uit.

Jullie willen hem vast zien? Ok ok, hier is hij dan:

Ik vind het zelf een prachtig horloge. Geproduceerd, eind jaren 50, vlak voordat Invicta bij de SGT horlogegroep aansloot.
Wat zal ik er meer over zeggen? Afmetingen: 36.5mm in de diameter en 40mm lug maar lug.
Horloge is 11mm dik, en dat komt vooral omdat het plexiglas nog 2/3 mm uitsteekt.

De kast zelf is hoog gepolijst. Ben nog niet over uit of dit oorspronkelijk ook zo was. Maar de band is geborsteld met gepolijste accenten.
Moet wel zeggen dat het bandje teer aanvoelt. Echt “jingly jangly”, geen idee of daar nog iets mee gedaan kan worden of dat ik het voor lief moet nemen. Wat dat betreft lijkt het net zo’n oude Rolex met een presidents in slechte staat… :hushed:

Tjah, kom ik nu bij einde van dit topic en misschien wel van een hoofdstuk uit mijn leven. Is mijn “horloge” leven nu hiermee volmaakt en voltooid? Lastige vraag :sweat_smile:

Ik merk dat ik horloge verzamelen super gaaf vind. Het uitwisselen van ervaringen met anderen vind ik zelfs nog gaver! :grinning_face_with_smiling_eyes:

47 likes

Gefeliciteerd !
Volgens mij ben jij nooit klaar met verzamelen.
Er zal er nog altijd een blijven die je wil hebben!

1 like

Dit lijkt me geen geïntegreerde band.

Wel best een leuke invicta.

Het is niet een gewone aanzet. Enig idee hoe je dit noemt?

Hoe bedoel je ?

Zit de band niet gewoon achter met pushpins vast in de kast? Zo lijkt het althans van wel:

Ik dacht dat dit een geïntegreerde band is, vanwege de stijl en aanzet. Lijkt namelijk net alsof het als één geheel met de kast doorloopt.

Volgens mij moet ie echt aan de kast vast zitten, maar wat maakt t uit.
Toffe Invicta.

2 likes

Coole Invicta Kasper!

Dit is een geïntegreerde band. Eentje waarop je niet kan bandenswappen.

3 likes

Ha @Chillekasper, ik zou willen voorstellen om de titel aan te passen naar “NA: Invita [vul type in] . Klaar met verzamelen?!” Zal ik dat aanpassen? Welke invicta type is het, dan pas ik het aan. Het topic gaat namelijk niet zozeer over de algemene vraag “klaar met verzamelen” (dat dacht ik zelf namelijk).

Ik dacht hetzelfde. Hopelijk ben je niet klaar, want met collecties zoals die van jou is het hier minder eenheidsworst

1 like

12.2783.5001.30

Heb jij nog een leuke naam hiervoor?:sweat_smile:

1 like

Nee hoor… door gaan!! :+1::grin:

Ziet er goed uit! Gefeliciteerd! En, uitverzameld? Nou, reken er maar niet op. Ben er ook even 'n tijdje niet zo mee bezig geweest. Maar uiteindelijk kom je dan toch weer terug… :hushed::grimacing: :wink:

Volgens mij is dit een Incabloc, dat bekt iets lekkerder :slight_smile: ik pas het aan!

Ja, maar incabloc is een schok bescherming. Die kom je bij alle horloges tegen uit die tijd.:sweat_smile:

1 like

Exact

Als zelfs Invicta het had… dan wel :stuck_out_tongue:

1 like

jeetje, dan maar het typenummer. Ik pas het aan :slight_smile:

1 like

:scream::scream::scream::scream:

Ook al klopt hetmodel nummer vind ik hem erg lang en zegt het niemand wat.:flushed:

Had hierover nagedacht voordat je een topic maakt… De eerste 20 antwoorden over hoe het moet gaan is niet wat je wilt.

Leuk geschreven verder. Mooi je enthousiasme.
Horloge heeft wel wat weg van een Tissot.

2 likes

Mooie aankoop! Gefeliciteerd!

1 like