De Oysterquartz! Het horloge spreekt mij aan vanwege de afwijkende kastvorm, geïntegreerde band, de band zelf en het verhaal erachter. Het idee dat er naar schattig slechts 25.000 zijn geproduceerd vind ik leuk. Ook doet de oysterquartz mij denken aan de AP royal Oak, mijn droomhorloge.
De oysterquartz is nooit een daverend succes geweest en daardoor redelijk schaars. Tijdens mijn dagelijkse ronde langs de verschillende verkoopkanalen kwam ik plotseling een exemplaar tegen zoals ik hem graag om zou willen hebben. Dus na wat heen en weer mailen nog dezelfde dag in de auto gesprongen richting Amsterdam om te passen. Eenmaal in handen en om de pols viel het me op dat de kast vrij dik(/hoog) is en ook zwaar. Toch was dat geen reden om af te zien van de koop. Nadat we het eens waren over de inruilprijs van mijn IWC 3706 kon ik de Oysterquartz mee naar huis nemen. En nu is het wel genoeg tekst, tijd voor een paar plaatjes! Bedankt voor het kijken en ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Onderdelen zijn inderdaad lastig verkrijgbaar, daardoor kan onderhoud nog wel een (kostbaar) dingetje zijn. Laten we maar hopen dat onderhoud voorlopig niet nodig is .