NA: een tweetal vintage juweeltjes

Na al een omvangrijke vintage collectie bijeen verzameld te hebben, heb ik vandaag toch een tweetal horloges binnen gekregen van een soort waarvan ik tot op heden niets moest hebben.

LED (Light Emited Diode) en LCD (Liquid Crystal Display) kunnen leuke horloges zijn, maar in mijn ogen toch net niet vintage genoeg om een plaats te veroveren binnen de collectie.

Tot eind vorig jaar, toen ik op de Baai een tweetal leuke vintage Timex LCD zag waarvan de vintage uitstraling afspatte. En vandaag kwamen ze binnen. In goede staat en na 40 jaar nog steeds werkend :slight_smile:

Hierbij de foto’s:

9 likes

Altijd leuk horloges van “vroeger”. Zo heb ik mijn citizenquartz weer nieuw leven ingeblazen. Ooit tijdens mijn diensttijd in Libanon gekocht voor 100 dollar.
Jaren in la gelegen. Nieuw batterijtje en direct lopen. Glas gepolijst want diensttijd heeft wel wat krassen gegeven. (Niet op mij hoor)

Nu weer geliefd onder de jongeren. De klokjes van jaren 80.

3 likes

Ik heb ook geen vintage lcd en led horloges. Soms zit ik er wel eens een te overwegen, maar ik ben altijd bang dat het kapot gaat dus dat houdt me wel tegen. Elektronica is niet mijn sterkste kant. :sweat_smile:

Veel plezier met de aanwinsten. :+1:

1 like

Leuke ana-digi :+1:

Afgezien van de topmerken zijn ze vrij goedkoop in aanschaf dus een klein risico waard. Mits voldoende vintage uitstraling uiteraard :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Ik zoek natuurlijk vooral Tissot’s, en erg goedkoop zijn die meestal niet, tenzij ze al kapot zijn… :sweat_smile:

1 like

Coole nieuwe aanwinst!

1 like

altijd leuke aanwinsten die oude LCD horloges veel plezier ermee.

1 like