NA: een UG FS M2, omdat deze sneue jongen nog op een andere NA moet wachten

Ik zal met de deur in huis vallen: ik heb een Universal Genève Ferrovie dello Stato Mark 2 gekocht. De eerste keer dat ik de UG FS M2 op HF zag, moet ergens in het voorjaar van 2021 geweest zijn. Ik vond het toen al een prachtig horloge. Daarna dacht ik iedere keer als iemand weer zijn prachtige FS als NA presenteerde of in ‘Wat dragen wij vandaag’ liet zien “ik moet ook eens op zoek naar dat horloge”. Het kwam er niet van, omdat ik toch steeds weer andere horloges kocht.

Tot ik een paar weken geleden een horloge kocht waar ik nog een paar maanden op moet wachten. Dat wachten zorgde ervoor dat ik toch wel heel graag snel iets nieuws wilde, want ik kan helemaal niet zo goed wachten op iets nieuws (ik weet het: hoe triest).

Dus de wens om een FS te hebben in actie omgezet. Veel over en weer gemaild en ge-appt met een paar Italianen en twee Fransen. Uiteindelijk kocht ik mijn exemplaar van een Fransoos. Het horloge ziet er echt behoorlijk goed uit en is nog niet zo lang geleden onderhouden.

Velen van jullie zullen het verhaal over het horloge van de Italiaanse staatsspoorwegen in de jaren '70 wel (een beetje) kennen. Dat hebben andere HF-leden al vaker opgetekend.

Wat ik vanaf mijn eerste kennismaking al zo mooi vind aan het horloge, zijn de verhoudingen en de gebruikte vormen, de prachtige emaillen wijzerplaat en de wijze waarop de (gestanste) cijfers zijn weergegeven en de goed geplaatste kleine secondewijzer. Voor mij kloppen alle details en klopt het horloge. En nu heb ik er een. Een tophorloge. Ik ben er dolblij mee!

Er zit nog niet de juiste band op. Ik kreeg al goede tips van @Anthony, @Colnago en @SwissToni. Nogmaals bedankt heren.

Een paar foto’s:

119 likes

Gefeliciteerd! Een prachtig exemplaar :ok_hand:
Dit horloge doet het op heul veul banden erg goed :blush:

28 likes

Dank je. Het horloge overtreft nog mijn verwachtingen en die waren al hoog.

1 like

Proficiat man. Wat Anthony zegt. Kan je alle kanten mee op :partying_face:

25 likes

Dank je. Welke zit er nu op die van jou?

1 like

Een groene saffiano van Molequin.

3 likes

En op die van jou, Anthony?

1 like

Mooi. Gefeliciteerd!

1 like

Thanks.

Classic Pebble Pink 19mm van CNS.

2 likes

Prachtding!

Gefeliciteerd en draag met veel passie en vreugde!

1 like

Dank je.

Geniet ervan en nog succes met wachten :wink:

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Gaat lukken nu. :wink:

1 like

Dank je.

Mooi hoor! Deze kriebelt wel om zelf een keer aan de collectie toe te voegen.

Ik denk dat jij wel de hele collectie van Molequin hebt. En terecht trouwens.

2 likes

En een mooie! Gefeliciteerd! :ok_hand:t2:

1 like

Echt een bijzonder mooi horloge. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Super mooie icoon, gefeliciteerd! :ok_hand:

1 like