Na een vreemde wending.. Geen Tudor maar een Rolex gekocht

Ik heb ook wel eens een horloge voor een gangbare prijs moeten verkopen die ik een stuk goedkoper had gekocht…

Maar als er ook zo zuur op gereageerd zou worden snap ik daar geen reet van, want niemand kent het achterliggende verhaal!

Het is een dure hobby waarbij je soms op 3 klappers flink wat geld toe moet leggen en als je dat recht kan trekken door toevallig een leuke deal te maken om deze later voor een gangbare prijs te verkopen, No Problem dacht ik?

Groeten,

Noel.

Proficiat met deze klassieker. Als ik me niet vergis heeft m’n oom deze ook. Alleen in een stuk mindere mint conditie :wink:

Zou zomaar een mail geweest kunnen zijn van de persoon waarvan jij de Datejust hebt overgenomen.

Voor de rest moet je uiteraard zelf weten wat je doet, maar ik begrijp Skv wel. Een mooi verhaal schrijven en tegelijkertijd op MP zetten komt ook imo wat vreemd over.

Inderdaad, zoals bij veel dingen in het leven; timing is alles! :wink:

En in de tussentijd ff EUR 1000 in je zak te steken zeg maar.

Wat een kleine mensen hier allemaal. En intussen maar klagen dat de omgangsvormen hier achteruit gaan.

Man man wat een onzin lees ik hier zeg. Laat iedereen lekker doen wat hij wil.

2 likes

Liefst 2000,- , of nog meer Mark.

3 likes

Tuurlijk mag iedereen doen wat hij zelf wil.

Maar kom dan niet met die semi romantische verhalen opdraven en binnen 24 uur verkopen.

OP schrijft zelf:

Wat had je dus verwacht?

Gewoon een flipperaar zoals we er wel meer hebben hier.

Tja, wat zal ik zeggen… Ik heb mijn klokjes (veel goedkopere prijsklasse weliswaar) ook altijd goedkoper willen aanbieden om er andere een plezier mee te doen hier op HF.
Maar het is soms verbazend welke vragen/voorstellen je toch nog krijgt als je een horloge scherp aanbiedt… het is blijkbaar nooit goed voor sommigen.
Ik ben nu ook veel meer geneigd om wat meer te vragen, om dat gepingel al wat voor te zijn en de dag dat ik winst kan pakken op een horloge zou ik het ook veel gemakkelijker doen.
Uiteindelijk moet iedereen maar doen wat hij denkt te moeten doen, je zal er ook zelf moeten mee leven.
Wie weet sluit Helden er wel een mooie deal mee, niet alleen voor hemzelf, maar ook voor een ander.

Helemaal mee eens.
Echter kan ik het zwart/wit denken van sommige niet begrijpen, en zij mij niet.

Die snappen niet dat ik op mijn eigen manier enthousiast kan zijn. Ondanks een koop of verkoop.

En die rare reacties van ’ even 1000,- in je zak steken’… Van die gekke pvda nivelleringsopmerkingen. Gtfoh… Bepaal ik helemaal zelf. Je hoort me er niet over. Andere beginnen erover.

Je hoort niks wanneer ik voor 1600,- een DJ 1601 verkoop. Of een DJ tog uit 2007 voor 3750. Of wat dan ook. Koopjes… Niks hoor je dan. Met al mijn horlogekopers heb ik goed contact.

Als ik een mooi dealtje heb gemaakt en op MP wat probeer om vervolgens een andere klok te kopen. Hebben de members hier, met alle respect, geen flikker mee te maken. Wordt je nog voor handelaar uitgemaakt ook :*-) sukkels…

En maar verwijten maken en negatief doen…
Omdat? Omdat ik een leuk verhaaltje type over het komen , en gaan, van een horloge.

Poe poe…
Maar zoals ik al zei… Denk er de volgende keer wel 2x over na.

Kunnen jullie weer lekker verder keuvelen over Russische klokjes en topics openen waarom Rolexen zo duur zijn…

Die topics zijn natuurlijk vele malen interessanter…

5 likes

Och jongen, wat zet je hiermee jezelf buitenspel !

Horlogeforum is er om de passie over horloges te delen hoe iedereen zelf met zijn spullen omgaat gaat ons niets aan. Als iemand roept dat het zijn droomaanwinst is en hem dezelfde dag te koop zet dan kun je een keer je wenkbrauwen fronsen maar het lijkt me wat overbodig om elkaar daarover zwart te maken. Daarnaast heeft @Helden duidelijk aangegeven dat het geen blijver zou worden.

Ik heb een tijd geleden voor 200 euro een Breitling Aerospace kunnen kopen en deze met een schandalige winst kunnen verkopen, een leuke klok maar als zo’n kans zich voordoet moet je hem soms ook gewoon verzilveren om je spaarpotje mee te kunnen spekken. Ik ben niet gefortuneerd maar ik heb toch best een leuke verzameling omdat je ook wat handelt en ruilt, en daar is niets mis mee, nog sterker dat is voor mij echt een onderdeel van de hobby.

1 like

Nee, hij heeft gewoon gelijk

2 likes

Er is een verschil tussen geen blijver en een onzin verhaal over het leuk vinden om foto’s te maken en vervolgens binnen 24 uur de klok weer op MP zetten voor de hoofdprijs. Begrijp me goed: ik vind het echt prima dat je voor meer verkoopt dan je er voor betaald hebt maar voer dan niet zo’n onzin showtje op.

1 like

Ik snap de hele heisa ook niet zo, gewoon lekker genieten van de hobby op je eigen manier :slight_smile:
Als de manier van een ander je niet aanstaat, nou ja pech gehad dan lijkt me… Niet zo moeilijk over doen, en als het je echt stoort, stuur dan op z’n minst gewoon een PB en ga het niet volop verkondigen op het forum.

Mark
Waarom zou ik dat doen volgens jou?
Wat zou mijn winst zijn om een ‘showtje’ op te hangen hier? Zou ik er iets mee opschieten denk je?

Gelukkig zijn er ook mensen die het wel begrijpen… Of het niks uitmaakt. Ik laat hier gewoon een nieuwe aanwinst zien en het hoe en wat. De rest is imho helemaal niet relevant …

Overigens gaat ie de kluis in en trek ik hem over een (paar?) jaar wel weer tevoorschijn.

Volgens mij schreef hij in zijn stukje:

Citaat
Is het een blijvertje ? Vast niet. Zoals vrijwel elk klokje zal het bloed straks weer gaan kruipen. Maar ik kan toch altijd weer genieten van de zoektocht. En de uitkomst… Prachtige complete set… Zoals je ze zoekt… Maar vaak niet kan vinden…
Top.

Tja het bloed kroop wat sneller … so what

En dan ook nog een beetje winst pakken?..wie zou dat niet doen?

Haters gona hate.
Hier nog wat mooie plaatjes :smile:

5 likes