NA: een vrolijke zoemer

Mijn eerste stemvorkhorloge! En wat voor één… De Omega Seamaster Chronometer Electronic f300 Hz is terug van onderhoud en ik ben nog net zo verliefd erop als toen ik haar de eerste keer in het blauwe gedeelte zag staan.
In november kon ik de lonkende blikken van de Seamaster niet langer weerstaan. Ondanks herhaaldelijk aandringen bij @Fritzer kon ik hem niet interesseren in een ruil en iedere keer (ja, meerdere malen per dag) als ik de fotootjes in het blauw weer bekeek, leek het horloge te roepen: “Je weet dat je het wil… Toe nou… Eentje erbij kan best nog wel.” Eigenlijk was ik ervan overtuigd dat er niet nóg meer horloges bij konden komen en had ik mezelf beloofd dat voor iedere nieuwe aanwinst er ook eentje uit de verzameling moest verdwijnen. Misschien klinkt het voor sommigen bekend maar die belofte bleek uiteindelijk erg moeilijk te houden :wink:. Freek wist natuurlijk ook wel dat hij een pareltje in handen had en ik geef hem groot gelijk. De deal was dan ook snel beklonken en begin december werd ze door de dame van PostNL bij me thuis afgeleverd. Ik had nog net niet WELKOM THUIS achter het raam opgehangen (wat moeten de buren wel niet denken), zo blij was ik.
Toch moest ik weer gauw afscheid van haar nemen want goed onderhoud is een goed begin van de relatie, dacht ik zo. Opnieuw moest ze een koude bestelbus in, echter dit keer onderweg naar Gerrit van accutron.nl waar ze door iemand met verstand van zaken en zonder de spreekwoordelijke roze bril eens beoordeeld kon worden. Gelukkig kwam er via de mail al snel een :+1: en was er niet veel op aan te merken. Op een drietal afgebroken nokjes van de datumring en een niet kloppend model batterij was ze in zeer goede staat en beide euvels waren gemakkelijk te verhelpen. Blijkbaar is de originele plastic datumring nogal gevoelig voor het verstellen op een verkeerd moment. Deze werd vervangen door een ring van aluminium en het plexiglas kreeg in Nijkerk nog een voorzichtige polijstbeurt (By the way… volgens Gerrit waarschijnlijk de eerste polijstbeurt in haar leven want nog zulke scherpe randen aan het originele gesigneerde plexiglas. En dat na zo veel jaar :star_struck:).
Helemaal weer fris voor het nieuwe jaar is ze gisteren aan de terugreis begonnen en kon ik haar vanmiddag weer in m’n armen sluiten. Nou ja… dat laatste is wellicht wat overdreven, al was het maar omdat ik niet het risico wil lopen dat ze uit de omhelzing ontsnapt en zou vallen. Om de pols vandaag zit het heerlijk met haar op maat gemaakte 1171 bracelet (als iemand nog een extra linkje hiervan heeft liggen, houd ik me trouwens aanbevolen :face_with_hand_over_mouth:). Nu maar hopen dat ze niet jaloers wordt als ze toch af en toe wordt gewisseld voor die andere mooie aanwinst van eind '22: haar grote broer de Omega met ref.nr. 3590.50.00. Wat zeur ik eigenlijk… Twee polsen bieden ook plek aan twee horloges.




69 likes

Waanzinnig mooi :star_struck: Gefeliciteerd!
Op een mooie en lange relatie :heart_eyes:

1 like

Ergggg mooi :ok_hand: Enjoy :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd !
Ja erg mooi.

1 like

Gefeliciteerd met je bijzondere NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Een plaatje is het.

1 like

Een heerlijke aanwinst :star_struck::100:

1 like

Leuk spul :+1:

1 like

Prachtige aanwinst en mooi verslag. En nu genieten!

2 likes

Zoom zoom! :zap: Enjoy deze mooie Omega! :+1:

1 like

Mijn beste,

Een fraaie getalenteerde aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van!!

1 like

gefeliciteerd , mooi

1 like

Erg mooi! Geniet ervan!

1 like

Gezellig verhaaltje. En een prachtige blauwe Omega. Ik snap het verlangen naar dit prachtige horloge.

1 like

Mooie aanwinst en leuk verhaal, veel plezier er mee gewenst! :grin:

1 like

Leuk, je verhaal. Mooie aanwinst!

1 like

Mooi, mooi, mooi :star_struck:

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier.

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd!

1 like