Ik begon me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan dat vreselijke Aliexpress-horlogedoosje dat er haast voor leek te zorgen dat mijn horloges er stoffiger uitkwamen dan dat ze erin gingen. Het ding kostte een tientje en is prul van de bovenste plank. Ik heb hem al vanaf het begin van de hobby en ik vond het lange tijd wel prima, maar naarmate ik sindsdien meer ben gaan investeren in mijn collectie, leek het me inmiddels gepast om een opbergplaats van gelijke kwaliteit te realiseren. En waar dan beter te zoeken dan op ons eigen forum?
Ik kende @Watchpouch a.k.a. @Taconew al van naam en van Instagram, dus toen ik er eenmaal uit was dat het een watchroll moest worden, was de keuze snel gemaakt. Na een korte PM-wisseling 's-forums waarbij hij door middel van enkele vragen probeerde te achterhalen wat ik precies wilde (en dat is overigens het sleutelwoord, want dit was maatwerk van de bovenste plank!) kreeg ik zijn nummer. Hij ging toevallig net leer inkopen en zo kon ik live doorgeven welke kleur mij wel wat leek.
Uiteindelijk bleek het voorradige leer niet echt aan mijn wensen te voldoen, maar hij had thuis nog wel wat liggen. Dat werd uiteindelijk onderstaand stuk:
Enfin, toen eenmaal het leer gekozen was, kwam er weer een spervuur aan vragen. Hoeveel horloges, hoe breed moet elk vak zijn, hoe diep moet elk vak zijn, welke kleur stiksel, de grofheid van het stiksel, wat voor gesp, kortom met elk detail wordt rekening gehouden. Maatwerk pur sang. Toen alles uiteindelijk bepaald was, kreeg ik het seintje ‘ik ga ermee aan de slag’ en begon het wachten.
Tussendoor kreeg ik nog de nodige leuke updates:
Een erg leuke persoonlijke touch!
En potjedikkie…toen was 'ie ineens al klaar, binnen twee weken! Eerst even wat sfeerfoto’s van @Taconew zelf, om de simpele reden dat hij het veel beter kan dan ik.
En tot slot nog wat beeld van mijn hand.
'‘Maar eh, Mafkees, gebruik je dat ding eigenlijk nog ergens voor of heb je gewoon een leerfetisj?’'
Oh ja!