NA een watchwinder want te lui

Er zijn al veel topics over geschreven waarom wel en waarom niet een watchwinder te gebruiken. Maar uiteindelijk toch maar een watchwinder aangeschaft vanwege het praktisch oogpunt.

Mijn daily beater wordt dus dagelijks gebruikt maar hij valt toch soms uit. Je zou zeggen dat het dan tijd is voor een service maar dat heeft hij net gehad en hij haalt de benodigde power reserve uren. Dat betekent dus maar één ding: ik ben een luie outlook lamzak :crazy_face:

De enige spannende wandelingen die we maken zijn van het bureau naar de plee. Dus veruit te weinig bewegingen om op te laden. En om nu dagelijks 2x 1,5km richting de kantine te lopen is ook maar zo ontwijkend.

Dus hier dan een plaatje van de daily beater met zijn broertje die ik na het werk draag (en dus ook te weinig opgeladen wordt).

Een fijne zondag iedereen!

18 likes

De link naar de watchwinder op Amazon.de.

HBselect Uhrenbeweger

Mooie horloges ook!!!

Veel watchwind plezier :wink:

Handig, als je ze om en om draagt en je weinig beweegt. Ik laat mijn automaten en handwinders gewoon stil staan, maar ik zie zeker het voordeel van dat ze altijd lopen, net als quartzen.

Mijn Watchwinder is ook altijd gevuld. Heel prettig om een horloge om te doen zonder de tijd en/of datum goed te zetten. Ook ik ben klaarblijkelijk lui :grin:

1 like

Maat :sweat_smile:

Ik zou i.p.v. een watchwinder kopen serieus kritisch naar je levensstijl kijken…

Zo’n horloge heeft helemaal niet zoveel nodig dus als je dat niet haalt, dan gaat het niet lekker.

6 likes

20 likes

Haha ik wilde dat nog als tip toevoegen aan mijn opmerking maar heb het gelaten.

Dit is velen malen beter.

3 likes

Hoorde ik laatst: bier halen is ook bewegen!

2 likes

Geen woord van gelogen.

Mooi apparaat, maar wat ik me wel eens afvraag, wat is nu beter, een horloge wat je niet draagt stil laten staan of op een watchwinder plaatsen?
Een auto die je niet gebruikt laat je toch ook niet met een draaiende motor staan!
Zal al wel vaker gevraagd zijn, als dat zo is sorry :grimacing:

1 like

Same question here…

ik heb mij laten vertellen door een horlogehersteller dat je een horloge in beweging moet houden of toch met regelmaat moet opwinden om zo de oliën soepel te hoeden die erin gebruikt worden, om zo de afwijkingen tegen te gaan die kunnen ontstaan door lange tijd stil te liggen.

2 likes