NA: Een zoektocht naar

Met nog twee lege plekken in mijn horlogebox kon een nieuwe aankoop niet lang uitblijven.

Als beginnend aficionado verslind ik artikelen en youtube filmpjes om inspiratie op te doen. Het ene iconische model na het andere passeert de revue maar mijn hart gaat er vaak niet sneller van kloppen. Er is dat ene merk dat enorm veel aantrekkingskracht heeft, ook op mij, maar het lukt maar niet om ècht verliefd te worden op een van de modellen. Of dat andere merk met dat iconische model waarvan laatst weer een limited edition werd gepresenteerd. Die hoort in elke collectie thuis, lees ik regelmatig.

Ik probeer mijzelf ervan te overtuigen dat ik ze ook wil en dat mijn collectie nooit compleet zal zijn zonder een van die iconische merken of modellen. En misschien is dat ook wel zo.

Het hield mij iig deze zoektocht weer bezig. Uiteindelijk wil je toch een… Ga ik dit keer voor dat ene iconische merk? Of wacht ik weer tot mijn hart echt sneller gaat kloppen? Waarvan dat dan ook zal zijn.

Met deze laatste aankoop heb ik toch weer gekozen voor de tweede optie. Logisch voor velen misschien, maar voor mij had het wel wat voeten in de aarde. Misschien hoort dit allemaal gewoon bij het beginnend liefhebber/verzamel proces, het zoeken naar- en vinden van je eigen stijl.

En zo komen we dan bij mijn nieuwste aanwinst. Toen ik de Longines Heritage Classic ‘Sector’ voorbij zag komen was ik meteen verkocht. De bijna één-op-één remake van de iconische jaren dertig Art Deco sector dial uit eigen collectie is een klassieke schoonheid. Ik keek nog even naar sector dials van andere merken (JLC heeft ook een mooi model) maar deze Longines won het van allemaal. Is hij perfect? Nee, maar hij komt damn close.

Voor mij dan. Op dit moment.

Genoeg geluld. De foto’s:

108 likes

Dit is een erg mooi horloge :clap:t2:

1 like

Heel mooi :ok_hand::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Heel erg minimalistisch maar mooi

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met de Longines!

1 like

Erg mooi horloge. Jammer van de afgekapte 6 :thinking: :face_with_raised_eyebrow: Dan was het een nog mooier horloge. My opinion

Gefeliciteerd

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige Longines :ok_hand:t2:

1 like

Mooi horloge hoor.

1 like

Mooi :ok_hand: veel draagplezier :+1:

1 like

Zeer fraai. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi en smaakvol.:+1:

werkelijk een mooi horloge :+1: maar ik zou hem op leer houden of een lederen band die de kleur van de strap nadert :smiley:
in ieder geval eentje waar je lang plezier aan gaat beleven, mooi :star_struck:

1 like

Idd. Mooi hoor :+1: :+1: :+1:

2 likes

Erg mooi, denk dat bruine leren band ook wel gaat staan!

1 like

Weer een bijzonder lezenswaardig verhaal over een heel mooi horloge. Je hebt mijns inziens een hele goede smaak. Ik heb van het verhaal en de foto’s genoten. Blijf foto’s en verhalen over je eventueel komende keuzes op ons leuke forum zetten !
Groet, bb

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig :ok_hand:t3:

1 like

Erg mooi! Gefeliciteerd met je prachtige horloge.

1 like

Mooie aanwinst, lekker clean :+1:

1 like

Heel fraai!
Ik zie overeenkomsten met onze eigen Pellikaan✌️

2 likes