NA: Eerste aanschaf via dit forum

Paar dagen geleden de knoop doorgehakt na een aantal prettige chats met, @EricPP

Ik was aangetrokken door het gevoel van jaren 60 Diners en Jukeboxen wat zijn foto’s van de Spinnaker SP 5062-22 (Vintage compressor style) mij gaven.
Enige terughoudendheid over de glimmende Bor bracelet want in mijn ogen net te glanzend aanwezig voor mijn smaak.
Maar de stoere uitstraling van de bezel en kleurcombinatie van de kast, dial en details en gerustellende reply van Eric trokken mij over die streep.

Maar dan… Zo blij verrast en toen de ontdekking…
De band ging niet om mijn arm… 18mm gaat niet om een 21mm arm…
Eric had heel vriendelijk een hulpstukje mee geleverd om ietss te doen met de band en de extra schakels alleen, omdat ik redelijk niew was op dit forum maar ook met aanpassingen zelf doen aan horloges, kon ik niet anders dan de kast laten bungelen om mijn pols…

Direct een bevriend forumlid gebeld en hem uitgelegd dat ik nu dus niet kon beoordelen hoe ik het klokje in real live vond.
Later op de avond kwam hij langs en samen via enkele youtube filmpjes diverse schakeltjes los en ook weer op andere plekken in elkaar kunnen krijgen.

Dus meteen na amper een maand lid op dit forum erachter gekomen dat wij allebij nog iets konden leren op onze leeftijd, en trots als een aap met twee l.ll.n, de Spinnaker in volle glorie om mijn pols kunnen bewonderen.
En natuurlijk (omdat ook dat een hobby is) nog wat plaatjes kunnen schieten om te laten zien.



Ik weet, beetje veel tekst maar, erg enthousiast over de Spinnaker, het vriendelijke contact met @EricPP en blij dat ik besloten heb om mede door een maat van mij lid te worden en nieuwe dingen aan te pakken.
Zal niet mijn laatste topic zijn denk ik.

Goodnight
Groet ,Marco.

90 likes

Mooi horloge, geniet ervan.:sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst en gaaf dat je deze ervaring met ons deelt.:ok_hand: Stoere klok trouwens!:slightly_smiling_face:

1 like

Dikke Feli met de NA.
Vind em ook wel wat hebben. Geniet ervan.

1 like

Echt een heel mooi horloge ,gefeliciteerd met je aankoop .

1 like

Mooi horloge en een leuk verhaal! Gefeliciteerd met jouw aanwinst en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Dát zijn beide werkelijk een kleine polsjes :roll_eyes:

On topic: ik heb zelf getwijfeld, vind die wijzerplaat tof!
Enjoy!

3 likes

Gaaf horloge! Enjoy!

2 likes

Leuke ervaring rijker weer. En natuurlijk een mooi horloge!

1 like

Mooie aanwinst! Ga je hopelijk nog veel plezier van hebben. :+1:

1 like

Gaaf horloge! Dial :ok_hand:t3:

1 like

Leuk hoor, maar zou je er niet beter van worden als je een paar schakels van de 12 naar de 6 kant van het horloge legt? Een of twee zou voldoende moeten zijn om de sluiting iets beter gecentreerd onder de pols te krijgen, en dan zou je wellicht ook een betere balans op de pols voelen.

Stalen banden afstellen is toch een beetje een kunst. :slight_smile:

7 likes

Haha leuk, zo zijn we allemaal begonnen

1 like

Die gesp zit niet goed zo. Je moet wat schakels van 12 naar 6 uur verplaatsen.

-edit- was hier net boven ook al opgemerkt

Gefeliciteerd met je aankoop trouwens!

3 likes

Vele weten dat niet, maar het is heerlijk dragen als de band juist zit.

2 likes

Mooi horloge. Veel plezier er mee.

1 like

Ja, dat is inderdaad ook gedaan.
De verdeling van de schakels links en rechts is nu gelijk.
Toen het systeem van die pijltjes aan de binnenkant van de schakels én welke kant van de pennetjes eerst in en uit gingen, mij duidelijk waren geworden.

2 likes

Je hebt gelijk, die stap had ik alleen niet in foto’s vastgelegd.
Was al zo blij dat ik dat nu ook zelf kon doen.
Voor velen onder jullie iets simpels maar, zag er vooraf best tegenop.

1 like

@Skv en @Fate_Amenable_To_Change

3 likes