NA; eerste handmade ThaPapper strap... 😅

En dat is niet altijd even makkelijk want ze kunnen chrome leer zo eruit laten zien en voelen als het beste plantaardige leer.

Er zijn wel foefjes om het te kunnen testen en dat is door de zijkanten met een stukje glad hout en wat water op te wrijven…als dat gaat glimmen en het wordt hard,is het plantaardig,blijft het dof en rafelig zacht is het chrome.

1 like

dat bruine leer is volgens mij toch plantaardig maar dat zwarte zeker niet.

1 like

Helemaal top man, heerlijk toch om zelf bezig te zijn. Leuk resultaat ook :+1:

1 like

Super tof voor de eerste keer!
Je kan ook mallen maken, werkt vaak ook wel handig.

Gewoon lekker doorgaan als je tijd hebt, veel plezier hebben en veel dingen proberen!

Nu heb je voor jezelf de lat bepaald, dus nu weet je wat je te wachten staan :wink:

2 likes

Dit is toch wel een heel goed begin, ga zo door.

1 like

Top Chris :smiley::+1:

1 like

Die is straks zo fanatiek bezig met bandjes flanzen ,dat Ko wel kan inpakken hier :yum:

Er is één regel waar je je echt aan moet houden met leer bewerken,laat het gereedschap het werk doen want als er al een eigenwijs materiaal is dan is dat wel leer. (zoals titanium dat is onder de metalen)

1 like

Mooi resultaat voor de eerste keer hoor. Petje af.

Paar maanden terug een klein kapitaal uitgegeven aan leer bewerkings tools, dus daar ligt het niet aan :joy:

Het lastigste is inderdaad om de juiste leersoorten te gebruiken. Ben nog steeds aan het oefenen en laatst een set verschillende kunstof mallen binnen gekregen en dat maakt het wat makkelijker, maar die van jou doet het niet onder van mijn “probeersels”

Gewoon lekker blijven oefen en leren van de fouten die je maakt (heb er al heel wat gemaakt :roll_eyes:)

Dit is mijn 3e poging. Eerste 2 durf ik hier niet eens te laten zien :neutral_face:

2 likes

Niet geheel onbelangrijk met onze hobby (of is het ziekte) :joy:

Super eerste resultaat al :clap::facepunch:

2 likes

Mooi resultaat, chapeau :+1:

2 likes

Heel logisch want zoals @AstonMartin schreef, het is inderdaad een eigenwijs materiaal en net als bij een SKX modificeren, je moet het gewoon doen en leren van de fouten. Erg leuk en jouw derde resultaat is toch al prima, met stiksels notabene. :smiley::+1:

1 like