Hallo allemaal,
Zoals jullie weten heb ik enkele weken terug twee horloges gekocht. Vrijdag, twee weken geleden werden ze beide geleverd. Ik moest dadelijk een weekje naar het buitenland, en heb dan mijn Ulysse Nardin Diver meegenomen (vorige topic).
Zaterdag kwam ik terug en dadelijk moest deze beauty om de pols.
Ik heb de Zenith Defy Classic gekocht via C24, zonder papieren van een particulier. Een beetje een gok, maar er was een factuur van tweedehands aankoop bij door vorige eigenaar.
In de nabije toekomst stuur ik hem naar Zenith voor een compleet onderhoud.
Mijn bevindingen:
DIAL
Prachtige blauwe sunburst en eenvoudige klasse, zonder te veel belettering.
De markers zijn bevestigd op de verhoogde buitenste ring en zweven als het ware boven de dial.
De hands zijn zeer mooi afgewerkt en de secondewijzer met Zenith star is zeer elegant.
CASE
Perfecte afmetingen. Brushed bezel en case met polished flanks en zijkant bezel. Alles uit grade 5 titanium.
BRACELET
Overwegend brushed met polished flanks en polished zijkanten van de center links. Dit samen met de bezel zorgt voor een geweldig lichtspel en speciaal optisch effect.
MOVEMENT
Het Elite 670 SK is zichtbaar door the sapphire case back. Niet zeer gedecoreerd, maar met een mooie industriële uitstraling en skelotonized waardoor je veel van het uurwerk kan zien.
Het Elite 670 heeft zich bewezen door de jaren heen en deze SK werd geupdate met silicon pallet lever en escape wheel.
SAMENVATTING
Dit horloge is top afgewerkt en straalt klasse uit, mede door de afwisseling van brushed en polished grade 5 titanium en de mooie simpele (en lege) dial.
Het draagt supercomfortabel. Ondanks dat ik graag een soort van easy clasp adjustment gezien had.
Strap changes zijn bij deze variant zeer moeilijk. Je moet andere end lugs installeren en dan kan er enkel de originele leder of rubber strap op.
Ik ga hier toch nog naar op zoek.
Dit is bij de Skyline reeds voorzien met hun easy exchange system.
Ook zou een screw down crown wat meer zekerheid geven.
Uiteindelijk weegt dit alles niet op tegen deze kwalitatief hoogstaande topper. Het is zeker een blijvertje… voorlopig toch .
Nu de plaatjes:
Bedankt voor het kijken.