Hallo allemaal, na een aantal maanden meelezen vind ik het nu een goed moment om mij voor te stellen, de reden? Zoals dat hoort op Horlogeforum, een NA!
Ik ben Pim, 30 jaar en ben een beetje op gang aan het komen in de horloge hobby. Heb een aantal verschillende merken en types in mijn bezit, en zal vanaf nu ook zelf eens een topic schrijven hier.
Een jaar of 6 geleden heb ik een mooie Seiko 5 SRPE (Dresskx) gekregen voor mijn verjaardag, en dit was tot op heden mijn alleskunner. Een grijze plaat, automaat, bracelet én het juiste formaat voor mijn pols. Inmiddels heeft dit horloge een hoop meegemaakt en was het tijd voor een vervanger.
Als je dan op internet gaat zoeken, en bij de verschillende juweliers langs gaat is de keuze zo groot dat een beslissing maken zo makkelijk nog niet is. Ik had wel een aantal eisen:
Automaat
Hoger segment dan de Seiko 5
Alleskunner mét datum.
Hou je natuurlijk een hoop opties over, dus dan is het fijn om te kijken naar wat je al hebt en wat de Seiko dan zo’n fijn horloge maakt, en mijn vriendin zei toen terecht: de grijze plaat. De kleur grijs is namelijk super neutraal en past bij zo’n beetje elke outfit, niet onbelangrijk voor een alleskunner.
Ik vind dat je met dit soort kwesties geen haast moet hebben, ik vind de zoektocht namelijk óók een leuk onderdeel van het proces. Én ik had mij voorgenomen om het horloge in het echt te zien én te passen zodat ik zeker zou weten dat het gelijk goed zou voelen.
Én dat is gelukt! het is een Mido Multifort Powerwind Patrimony geworden!
Deze heeft:
Automaat met 80 uur powerreserve
Datum op 6
Grijze plaat
Segment hoger dan Seiko
Ik betrap mezelf erop dat ik vaak en graag naar mijn pols kijk! Heb het nu een aantal dagen in mijn bezit en het voelt alsof het horloge voor mij gemaakt is!
Welkom Pim!
Ik ben ook van het stempel: voor het vinden van het juiste horloge trek je een hoop tijd uit.
Maar leg eens uit, waarom moet de Seiko 5 vervangen worden? Je NA kan er toch prima naast bestaan?
Gefeliciteerd met je prachtige Mido!
Ik was in Roermond en liep de verschillende horlogezaken binnen en zag deze Mido bij Hour Passion in de etalage. Het horloge zat gelijk zo in mn hoofd dat ik uiteindelijk terug ben gegaan om het te kopen.
Hi, de Seiko zal zeker niet vertrekken, maar heeft helaas een aantal krassen op het glas en loopt einde dag een minuut of 2 achter. Wellicht dat ik daar in de toekomst nog wat mee ga doen.