Prachtig! Ooit in het blad “kijk” over gelezen. Lang geleden…
Zo zeg heel erg gaaf! Gefeliciteerd met de prachtige aanwinst en enjoy
Dat heb je dan snel gedaan, ik wilde de boel vooral niet forceren maar blijkbaar kun je behoorlijk snel doordraaien…
Een prachtig horloge. Gefeliciteerd en heel veel draagplezier gewenst.
Ja ik ben alleen altijd voorzichtig met de verzetting van 31 December naar 1 Januari die doe ik nooit met de snelverzetting. Omdat er dan ook de jaar schijfjes moeten worden verdraaid en dat is extra belastend voor de tandwielen.
Veel draagplezier met je da Vinci
Heel erg gaaf!
We kunnen wel een heel select clubje beginnen…
Wat een leuk verhaal … en een prachtig stuk!
Ik hoop dat je m ook gewoon draagt en niet alleen in de kluis houdt; daarvzijnbze immers voor gemaakt.
Was even verrast: gebruikt IWC ETA kalibers of is dit nu een eigen manufacture?
Jazeker, ik heb hem vandaag ook om.
IWC maakt al heel lang eigen uurwerken (bijvoorbeeld met pellaton automaat mechanisme) maar heeft zoals alle merken ook wel ingekocht. De DaVinci is in de basis een ingekochte Valjoux 7750 met een eigen module er bovenop.
Prachtig! Een van de mooiste perpetuals ever. Veel draagplezier!
Heel bijzonder, dank voor het delen en de didactische meerwaarde
Schitterende NA
Dit model heeft een snelcorrector voor het instellen van de datum. ( kroon heeft 3 standen) Dus de wijzers geen 2 jaar doordraaien => veroorzaakt onnodige slijtage in de wijzerklemming. Of lees ik het verkeerd en is de snelverzetting wel gebuikt?
Terug draaien kan gerust tussen 3.00 en 21.00 uur. Niet terugdraaien over de 0.00 uur
Mooi horloge, de uitvoering met de zwarte wijzerplaat zie je niet zoveel
Hij is inderdaad via de datum snel verzet gedraaid anders ben je ook wel heel erg lang bezig. Maar goed dat was in mijn geval wel 900 keer…
Wat een bijzonder horloge en heel erg fraai! Prachtig stukje techniek. Geniet er van!
Wat een beauty zeg…heel veel draagplezier!
wat een geweldig horloge en ik ben een illusie armer
Veel plezier ervan
Lekker. Prachtig horloge.
Als je geen datum corrector hebt, kun je dan geen houtje gebruiken?
En dan nog niet scherp.