Na Ein Hentschel ist kein Hentschel

Prachtig, geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Prachtige aanwinst :ok_hand: Poficiat !

1 like

Schitterend horloge :star_struck: Gefeliciteerd :partying_face:
Whisky en Hentschel lijkt mij een toffe combinatie!

1 like

Prachtige Hentschels. Kende het merk eerlijk gezegd niet maar zien er tof uit.
Alleen je keuze voor volgend jaar… Een Cornehl regulateur of anders een BB54? Zo ongelooflijk verschillend… Hoe kan je daartussen twijfelen?

Ik vind de Cornehl mooier maar zou de Tudor kiezen voor de variatie

1 like

Ik ervaar het als rustgevend om ook een soort van in de end-game te zitten. Mijn keuzes zijn totaal andere geweest dan de jouwe, maar het stadium waar je in zit is erg herkenbaar. Leuk om te lezen dat dat zo kan werken.

Super leuke horloges, die rectangulars, eerlijk gezegd. Ik vond het een mooie kast die verbazingwekkend plat en comfortabel draagt.

De H1 is meer mijn kop thee binnen dat genre, maar ze zijn allebei erg mooi. Ik vind de H1 één van de mooiste marine chronometer-achtige ontwerpen op de markt, en de 37mm variant is een verlichte keuze. Als mijn Tourby in die maat was geweest had ik 'm wellicht ook nog steeds gehad.

Gefeliciteerd met die aanwinst! Ik weet dat je er veel plezier van gaat hebben, want ik schat de hoeveelheid denkwerk je in een aankoop steekt op z’n waarde.

2 likes

Van harte met je prachtige Hentschel H1! Door jouw eerdere berichten over dit merk ben ik er ook gecharmeerd van geraakt. Toen ik de H1 Mystique zag, begon het erg te kriebelen. Kort daarna kwam de Grand Seiko SBGW295 uit die ik niet kon laten liggen, dus een zwarte wijzerplaat staat voorlopig niet op de verlanglijst. Maar ik hoop nog steeds dat er een keer een Hentschel in 37mm komt.

Geniet van je aanwinst!

2 likes

Poeh, deze is wel erg fraai zeg. Gefeliciteerd!

1 like

Zo even een week op vakantie geweest en even ‘afgekickt’ van t forum :joy:

Dank jullie wel voor alle leuke reacties :slight_smile:

@Fate_Amenable_To_Change: Jij hebt vermoed ik al een rectangular al mogen bepotelen?

En ja ik kan soms erg lang nadenken over iets. En lang kan soms jaren bij me zijn. Dat is erg. Heel erg. :grimacing:

Voorbeelden: Reverso sinds eind 2016 in mijn hoofd. 4 jaar later gekocht. Hentschel heeft ook ongeveer zo lang geduurd.

En Dornbluth/Cornehl ben/was ik ook al mee bezig sinds 2021. :sweat_smile:

1 like

Ja. De groengrijze, rode en witte zijn tof. Ze liggen lekker op de pols, platter op het oog dan de hoogte doet vermoeden.

Ze zijn niet bijster groot. Je moet denken een soort Tank M-L vibe. Zeker geen XL, maar ook zeker geen S, zeg maar.

1 like