Zoals zovelen hier ben ik al jaren geheel gestoord van horloges, leuk gek noemen we dat hier thuis. Een van de afwijkingen die bij deze gekheid hoort is het afspeuren van het het interweb naar mooie foto.s of video.s van horloges waar je hart sneller van gaat kloppen. Bij mij is het echter zo gesteld dat ik mijn hartje best vaak voel pompen. Ik vind simpelweg erg veel horloges en daar aan verbonden horlogemerken mooi. Omega, Rolex, JLC, Tag Heuer noem het maar op, het is allemaal prachtig. Ik blader dan ook elke vakantie met weer een bonkend hartje door de horlogeboeken heen. Helaas kan je als student niet alles kopen, maar de zoektocht naar het horloge waar je hartje het meest van gaat kloppen is eig stiekem erg leuk om te doen.
Nu zullen jullie vast denken jeetje lange intro over een student met kloppend hart, waar blijft de kern van het verhaal. Wel nu ik heb vandaag de knoop door gehakt en een horloge gekocht! Ik vond het natuurlijk harstikke spannend, voor het eerst een nieuw horloge te kopen. Samen met mijn vader dan ook na de juwelier gereden na een nachtje slecht slapen.
De keuze is uiteinderlijk gevallen op een horloge die hier volgens mij nog niet is voorgekomen. Dat was de eerste reden om het te kopen. Toch leuk om met iets unieks te lopen!
De tweede reden was dat ik veel met het merk Longines heb ( hint, hint). Als kleine mannetje zat ik al verlekkerd te kijken naar Longines en las ik over haar geweldige geschiedenis. De tweede reden was dat mijn ouders het horloge geweldig vonden. Vooral mijn vader was er erg van onder de indruk, en dat zegt wel wat van iemand die zweert bij Omega!
De laaste reden, en daarmee de belangerijkste, was dat ik hetzelf een geweldig klokje vindt. Zeker toen de doos voor het eerst open ging. Echt wow! Coole uitstraling, niet te veel ‘kijk mij nou’ en een uniek design ipv de zoveelste submariner kloon. Ik zou jullie niet langer in spanning laten wachten. Het is net als mijn mooie oude Tag Heuer een duiker, maar dan gebaseerd op het eerste duikhorloge van longines.
De longines Skindiver!
300m waterdicht
42mm
Prachtige lerenband
64 uur gangreserve, toch lekker ipv de standaard 38 uur
En wat een toffe uitstraling!
Hier wat slechte foto.s. komen betere aan maar kon niet wachten om er een stukje over te schrijven.
Helemaal blij mee, maar wees gerust de Tag blijft gedragen worden. Dit was het einde van mijn verhaaltje. Sorry voor de mogelijke foutjes.