Goedendag,
Ik zal het kort houden, dan komen de plaatjes eerder.
In mijn zoektocht naar een volgend horloge zijn er uiteraard vele gepasseerd.
Maar uiteindelijk moet je de klik hebben, oftewel het moet jouw smaak zijn.
Aan de vele horloges die hier dagelijks voorbij komen kunnen we zien dat smaken behoorlijk kunnen verschillen. Wat het mooie is aan deze hobby.
Nu was ik wat door verschillende topics aan het scrollen en plots viel mijn oog op een Longines van @The_Don
Dit bleek om The Longines Heritage Diver 1967 te gaan.
Gelijk onderzoek gestart, google, you tube, etc. jullie kennen het wel.
Soms word je enthousiast van onderzoek en soms teleurgesteld.
In dit geval, laaiend enthousiast!
Weer na gedegen onderzoek contact gezocht met Chris en de onderhandelingen gestart.
Ok, voor een kwalitatief goed horloge moet je wat over hebben dus al snel kwamen we tot een goede afspraak.
En dus na een stukje heerlijk met de auto gereden te hebben kwam ik bij de afgesproken locatie.
Eerst dacht ik hij jarig was, hij kwam met een doos zo groot als een taart doos
Hij had dit mooie exemplaar zelf nooit gedragen en het is dan ook een complete full set.
(wat ook een overtuigingspunt was voor mij)
De grote doos ging open en uiteraard zat daar nog een kist in, doen ze om het spannend te houden denk ik dan maar weer. Een hele mooie houten kist die behoorlijk aan het gewicht is. Gelukkig is de kist gebouwd om het horloge te beschermen.
De doos zelf even aan de kant gezet voor later, deze kwam uiteraard volledig met een ingebouwde lade met garantieboekje.
Vol verwachting klopte mijn hart, de doos ging eindelijk open en daar keek de Longines mij met een grote glimlach aan, de klik was er van beide kanten.
Gelijk om de pols dan maar, wat een perfect match. Maat was goed, alles klopte. Maar omdat hij hem zelf nog niet had gedragen was de band nog in originele staat en lengte.
Deze gelijk op de terugweg bij de lokale juwelier in laten korten, want als ik dat zelf zou doen ben ik daar best lang mee bezig. En die paar euro kon er ook nog wel bij
En de clasp ook maar even, dan weten we hoe diep we kunnen zinken
En nog dieper in de kist zat een nog geseald boek met bijbehorend gereedschap om de datum te verzetten. Deze zal ik pas aan het einde van de maand nodig hebben aangezien de juwelier het dit keer heeft ingesteld.
Nogmaals dank Chris, ik ben er ontzettend blij mee.
En ik had niet verwacht om dit jaar op deze manier te starten.
Maar daarom heb ik hem van @The_Don gekocht, “he made me an offer i couldn’t refuse”
Geniet van weer een mooie dag allen!