In mijn collectie ontbrak nog steeds een mooie zoemer. Na het lezen van de werking achter de tuning fork werd ik steeds meer nieuwsgierig en kwam ik al snel in contact met @Seamaster95. Ik vond t nog best lastig om een mooi exemplaar van Omega te vinden zonder gebreken zoals een defecte datering. De 198.0028 is mooi maar mij net wat te dik. Simon wist wel een 198.003 maar je raad het al… defecte datumring. En ik had toch mijn zinnen al gezet op een 198.002. ![]()
In mijn Instagramfeed kwam een Zwitserse verzamelaar voorbij van mooie vintage exemplaren, Kai: → Instagram. En dat kwam doordat RJBroer een foto had geliked van een… 198.002! ![]()
Na wat heen en weer geapp bleek Kai dit exemplaar wel kwijt te willen. Wat nog interessant is dat hij een aantal datumringen heeft laten maken van metaal en deze zelf in een aantal horloges heeft laten zetten. Voor als je helemaal klaar bent met dit bekende euvel… In dit exemplaar zit nog een originele datumring.
Misschien niet een heel bijzonder exemplaar maar ik ben er blij mee.
Nog even een bruin lederen bandje erbij scoren. Die kleur staat hm toch beter denk ik.