Na jarenlang twijfelen heb ik ’m dan eindelijk gekocht: de Seiko Prospex Alpinist. Alleen dan een variant ervan, de SPB531J1 Night Sky. Nummer 2075 van 3000. Ik had de standaard groene ook even om, maar dat was het toch net niet voor mij. Ik zag deze variant liggen, hij lag er net twee of drie dagen, zei de verkoper, en ik was verkocht
.
Jaren geleden begon m’n horloge-interesse via dit forum met een SKX. Af en toe op HF rondkijken, beetje dromen, beetje leren, soms een tijdje weg, dan weer terug. Toen kwam ik ook altijd weer de Alpinist tegen, en als iemand die in z’n twintiger jaren regelmatig met touw en stijgijzers de Alpen in trok, voelde die naam meteen als iets dat bij me paste. Maar het was gewoon niet het moment toen. En dat groen met goud… daar bleef ik over twijfelen.
Nu had ik een live event dat ik wilde markeren met een horloge. Ik kwam weer uit bij de Alpinist, en zag toen deze Night Sky-versie. Donkerblauw met een grijze ondertoon, afhankelijk van het licht. Echt iets anders dan wat ik normaal draag, maar juist daarom perfect.
De juwelier had gelukkig ook de groene variant liggen, dus ik kon goed vergelijken. En toen wist ik het zeker.
Hij valt wel wat kleiner dan m’n andere horloges (SKX, Baby MM), dus even wennen. Maar hij past er prima tussen.
Hier wat foto’s