NA eindelijk is hij er gekomen...

Beste HF leden,
Eindelijk is het er van gekomen en heb ik een astron gekocht :partying_face:.
Normaal ging dit veel langer duren omdat ik elke maand een bedrag opzij ging zetten en dan binnen een jaar of langer hem kon kopen.
Zaterdag ben ik met vrouw en zoontje naar het shoppingcenter in sint niklaas (België) geweest.
Daar is een AD en daar hadden ze exact de astron die ik zo mooi vind.
Dus heb ik het eens met mijn vrouw besproken en hebben we afgesproken dat we het andersom doen. Ik leg nog elke maand het geld opzij maar heb hem wel al gekocht.

Waarom niet gespaard?

Wel omdat ik nog al een moeilijke ben qua smaak, ik heb al heel veel mooie astron’s gezien maar niet veel ‘koopwaardig’.
Deze bevat alle eisen en punten en kleuren die ik mooi vind, daarom vond ik het een risico om hem niet te kopen omdat ik wellicht nooit meer een astron zo prachtig zal vinden. Mischien ook wel maar ik durfde dit risico niet te nemen dus zijn we hem gisteren gaan kopen. :partying_face:

Het gaat om de seiko astron ssh119J1 €2300.
Kaliber: 5x53
Jewels: 12
Functies:

  • Preventiefunctie bij overladen
  • Power save functie
  • Perpetual Calendar tot 28 februari 2100
  • Wereldtijd (39 tijdzones)
  • Dual-Time functie (tweede tijdweergave)
  • Dagweergave
  • Weergave energiereserve
  • Weergave status satellietverbinding
  • Weergave ontvangstresultaat
  • Zomertijd (DST)
  • Functie om de ontvangst van GPS-signalen te voorkomen (vliegtuigmodus)
  • Automatic hand position alignment functie
    Glas: saffier kristal met super clear coating
    Materiaal kast en band: titanium met super hard coating
    Bezel: keramiek
    Dikte: 12.2mm
    Diameter: 43.1mm
    Ik denk dat dit genoeg info is? Als er iets niet klopt mag je het zeggen dit is de eerste keer dat ik zoiets doe :yum:.
    Dan nu het belangrijkste de foto’s :blush:

De omdoos


De horlogedoos

En daar is hij dan :smiling_face_with_three_hearts:







Eh voila :sunglasses:







Ik had niet verwacht dat het lichte titanium zo leuk is om te dragen en ik vind de afwerking en de details echt top. Bij de AD stond het horloge niet goed en probeerde de verkoper verbinding te maken.
Dit lukte natuurlijk niet diep in het center dus hij zei buiten lukt het zeker hoor! Ik betaald en naar de parking, in de auto niet kunnen wachten om het te testen :yum: en jawel hoor daar ging hij.
De datum sprong van 9 naar 8, de dag sprong van thu naar wed en het uur zette zich helemaal juist. Ik was stom verbaast, ik had dit nog nooit ervaren en was zo blij als een kind in de snoepwinkel. Ik tegen mijn vrouw: heb je dat gezien, heb je dat gezien :grinning_face_with_smiling_eyes:. Zei heel rustig… ja :neutral_face:. Haha duidelijk een iets anders enthousiasme :yum:.
Ik vind het horloge nog beter dan wat ik al had verwacht ivm de vormgeving de kleuren de afwerking echt alles overtreft mijn verwachtingen en als je hem dan zijn echte taak als astron ziet doen met de datum en tijd dan is het echt compleet.
Dit was mijn grail, de volgende is een GS (voor binnen heel veel jaren) maar daar twijfel ik nu sterk over. Ik weet dat een GS nog van een heel ander niveau is dan een astron maar ik ben echt verliefd op dit horloge. De grote en de uitstraling zijn echt wat ik zoek in een horloge dus ik denk dat ik binnen die vele jaren gewoon een andere astron koop en liever meekijk in het GS topic hier op het forum.
Mijn horloge verhaal is nu compleet.
In heb nu 4 horloge’s, mijn daily die ik vervang door een g shock als hij het begeeft. Mijn trouw horloge die ik nog wil vervangen door een casio edifice als hij het begeeft en dan mijn presage en astron.
4 horloge’s is voor mij persoonlijk meer dan genoeg. Ik vind het zonde om er meer te kopen en ze dan niet aan te doen of niet veel te dragen. Ik draag mijn daily op het werk en dan heb ik 3 horloge’s voor in het weekend naar gelang welke outfit of gelegenheid. Dus hier stopt mijn zoektocht voor een zeer lange tijd maar ik ben er tevreden mee. Met de weg die ik al heb afgelegd in horlogeland qua kennis en modellen etc. en de zoektocht. Uiteraard blijf ik actief bij jullie op het HF met nog vele foto’s van mijn horloge’s :wink:.
Bedankt voor het lezen ik hoop dat het een beetje intressant was en sorry voor de foto’s en mijn spelling. Ik ben niet zo een goede fotograaf en heb geen goed camera op mijn telefoon. Hoewel zowel mijn moeder en vader afkolstig zijn uit België en nederlands mijn moedertaal is heb ik het nooit een leuke taal gevonden. Vandaar de taalkennis, of moet ik zeggen gebrek aan taalkennis :thinking::yum:.
Bedankt voor het lezen en jullie tijd en als er nog iets is dat je moet weten vraag je het maar :wink:

Met vriendelijke groeten, Glenn :wink:

117 likes

van harte en veel draag, en vooral kijkplezier :slight_smile:

1 like

Geweldig mooi horloge, proficiat.
Ik vind de band ook erg mooi.
Veel draagplezier!!:watch::+1:

1 like

Gefeliciteerd ermee. Hij is erg mooi.

1 like

Fraai! Gefeliciteerd en veel draagplezier.

Die komt er vanzelf een keer

1 like

Oof, die is mooi ! :heart_eyes:
Gefeliciteerd !

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een enthousiaste introductie van een levenslustig horloge!!
Ik wens je er een bijzonder aangename tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Proficiat met de aankoop! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

1 like

Prachtige aanwinst Glenn, veel draagplezier gewenst :+1:

1 like

Van harte, hele mooie Seiko !

1 like

Schitterend. Goede keuze. Geniet ervan

1 like

Heel mooi! Leuk verhaal ook. Geniet ervan, komt vast goed :+1:

1 like

Leuk verhaal en gaaf horloge! Heel veel plezier ermee.

1 like

Mooie aankoop! Veel plezier met jouw aanwinst!

1 like

Kijk, dat is nog eens een alleskunner! Gefeliciteerd.

1 like

dit is wel de mooiste astron inderdaad, vaak zijn ze erg druk deze niet. Van harte!

1 like

Kabam! Mooi zeg, en dank voor je enthousiaste uiteenzetting.
Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met je mooie horloge. Wat een enthousiasme!

1 like

Wow…je enthousiasme spat er van af. Heel leuk om te lezen. En heel veel plaatjes en daar zij we ook altijd blij mee. Dank je wel voor delen!

En veel draag plezier!

1 like