Na een tijd van zoeken en verschillende exemplaren te hebben bekeken, besloot ik uiteindelijk mijn zoektocht naar een geschikt horloge dat aan mijn kieskeurige eisen voldeed, op te geven. Ik ben namelijk nogal veeleisend als het aankomt op imperfecties op horloge wijzerplaten. Toen kwam ik uit bij een San Martin om mijn verlangen enigszins te stillen.
Maar dat horloge voldeed niet helemaal aan mijn verwachtingen, en ik bleef onvoldaan achter. Tja, ik heb het geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat vintage horloges gewoon niet mijn ding zijn. Ik ben te perfectionistisch. Bij vintage kun je niet verwachten dat alles perfect is.
Of toch wel? Plotseling dook forumlid @Golf op die zijn horloge te koop aanbood. Ik kreeg een tip van @PierreODactyl via een appje. Het verlangen laaide meteen weer op. Ik wist dat het horloge van Pim in goede staat was en bovendien geschikt was voor grotere polsen. Dat is namelijk een uitdaging bij dit model, om extra schakels te vinden.
Over welk model ik het al die tijd heb gehad? Je had het waarschijnlijk al geraden: Bulova Super Seville Day-Date.
Tijdens de aankoop was ik enigszins twijfelachtig, dat moet ik toegeven. Met mijn ‘adelaarsogen’, zoals Pim en ik grappend noemden, ontdekte ik allerlei imperfecties. Moest ik het doen of niet? Het is vintage, dus ik moet er gewoon aan wennen, dacht ik. Uiteindelijk heb ik de stap gezet en het horloge gekocht.
Eenmaal thuis beging ik een grote fout door de Bulova onder een macro-lens te leggen. Je raadt het al: nog meer vlekjes en oneffenheden ontdekt. Ik besloot te kijken wie me kon helpen om de grootste ergernissen weg te nemen. En dat was niemand minder dan @PeterLC. Hij heeft me blij gemaakt met mijn Super Seville tot nu toe!
1 van de 2 mooiste die ik ooit in handen had; die andere was geheel NOS. Er zaten nog wat onvolkomenheidjes op indexen en plaat, maar het meeste bleek lichte verwering te zijn, dan wel vuiltjes onder de lak van de plaat. Jeroen is een lastige qua maar ik herken mezelf daar in, dus ik heb er echt mijn best op gedaan. Wel nog een minuscuul productie-braampje aan het symbool op de plaat er af gekregen!
Horloge was 2 jaar terug al geserviced door iemand anders, en ik moet zeggen - topwerk en topwaarden op het beeldscherm, had het niet beter gekund.
Goed om te horen Peter. Ik had jou aangeraden aan Jeroen, wetende dat jij er natuurlijk wat moois van maakt! Fijn dat je wilde helpen met Jeroen zijn OCD .