NA: El primero voor het eerste!

Goedemiddag,

Op deze dagen vinden we al eens de “tijd” om een NA topic te schrijven. En wat voor eentje! Foto’s zonder tekst? scrollen maar!

De passie voor en van horloges is gestaag gegroeid de laatste 15 jaar. Ik heb enkele jaren geleden ook de fase van impuls aankopen en verkopen doorgemaakt (zoals iedereen hier wel eens beschrijft), maar gelukkig ben ik daar vanaf. Voor elk mooi moment in mijn leven heb ik het geluk gehad om een gepast horloge te mogen aanschaffen. November vorig jaar kwam daar het eerste kind. Maar ja wat koop je daar voor?

Ik neem jullie terug naar een vorig topic uit 2023 (Laat die “Witte” plaat zien). Daaruit was duidelijk dat er een witte plaat mocht komen, ik heb vele posts de revue zien passeren en zo was er aan inspiratie natuurlijk geen gebrek. Tot december daar kwam en omega een witte teaser gaf. Ok ik heb een zwak voor speedmasters en de haren gingen al rechtstaan. Tot de lang verwachte release ging de drang crescendo. Maarrrr hoe meer foto’s ik zag hoe meer ik begon te twijfelen of dit horloge effectief het horloge was om als blijver in de collectie te houden. Ik ben trouwens nog steeds aan het wachten op een telefoontje van de AD om hem eens in het echt te zien…

Tot 2 weken geleden…

( achtergrondinformatie: Ik kuier graag rond hier op het forum in het “zenith only” topic en had de voorbije jaren al vaak de ZEP fans sky high zien gaan met prachtige foto’s en lovende tekst van verschillende versies. Eéntje sprong er altijd uit, de El Primero Revival A386 manufacture (zie onderstaande snap voor een geheugensteun). Daar deze niet zomaar meer te krijgen is bleef deze versie altijd wat als een dromerig horloge voor mij. Ik wist wel dat er ooit eens een ZEP zou komen, maar welke en vooral wanneer waren de grootste vragen.)

Dus 2 weken geleden zwiert @tompj plots deze in het blauwe gedeelte. Ik wist niet wat er gebeurde met de haren maar dit was anders dan bij de release van de witte Moonwatch. Doordat mijn portefeuille niet oneindig diep is moesten er wel keuzes gemaakt worden en de laatste twijfels zorgden ervoor dat @tompj tijd genoeg had om te beseffen dat dit horloge terug uit de verkoop moest gehaald worden. Ondertussen besef ik ook waarom. Door bovenstaande acties was het besluit genomen en toeval of niet, er was er nog eentje beschikbaar bij @SuperC (hint) en bij een andere dealer hier in België. De laatste was ongedragen en kwam nog in de stickers recht uit Le Locle. Het besluit was genomen.

Nu ik het horloge zelf heb ga ik ook sky high; de details, de aangename “grootte”, de afwerking, de blauwe kleuren en de rode wijzer in combinatie met de prachtige witte plaat maken het voor mij af. Allesbehalve een wijzerplaat die saai kan worden. Ik durf rechtuit te zeggen dat dit voor mij het mooiste horloge is uit mijn ‘collectie’. Ik kan blijven kijken naar de foto’s die ik nam en laat jullie graag meegenieten:

Front:

Back:

Super blij dat ik de knoop doorgehakt heb voor deze el Primero voor mijn Primera Hija. Het doel is wel om deze op een iets ‘jonger ogende’ band te zetten, Suède camel of misschien een suède olijfgroene band. Tips hiervoor zijn altijd welkom! Nog jammer dat de 19mm lug width net dat mm’tje kleiner is dan de Moonwatch, anders was het heel gemakkelijk geweest!

Bedankt voor het lezen en tot snel in het zenith only topic of wat draag je vandaag topic!

Benoit

159 likes

Geweldige aanwinst!

2 likes

:partying_face::+1::ok_hand::sunglasses:

1 like

Mooi! Proficiat en veel draagplezier ermee. :partying_face: :+1:

1 like

Wat een schoonheid en details :star_struck:
Gefeliciteerd!

1 like

Schitterende ZEP! Draag 'm in goede gezondheid.

1 like

Proficiat, veel beter wordt het niet!
En welkom in de ZEP club.

1 like

Hij is prachtig. De mooiste configuratie/kleurstelling ook wat mij betreft. Gefeliciteerd!

1 like

Schitterend horloge!
Proficiat :smiley:

1 like

Zeer mooie aanwinst,ziet er geweldig uit :+1:t4:
Erg veel draagplezier !!

1 like

Kan je alleen maar feliciteren met deze topper die ook bij mij op de (long)list staat.

1 like

Proficiat met je mooie el primero, mooie kleur.
Veel draagplezier!!:watch:

1 like

Zo gaaf!
Dit is voor mij op dit moment wel één van de mooiste horloges die ik kan verzinnen. Echt prachtig.

2 likes

Benoit ,
Gefeliciteerd met deze kanjer !
Veel draagplezier :+1:

1 like

Geweldig :smiling_face_with_three_hearts: veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd,mooie aankoop :star_struck:

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst😀

1 like

Gefeliciteerd :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Gefeliciteerd, een écht prachtig stuk! :heart_eyes:

1 like

Heel gaaf

1 like