NA: Elma

Stond al een tijd op mijn verlanglijstje en vanmorgen opgehaald, een prima werkende en complete Elma.
Hij (of zij?) heeft alleen een sopje en wat nieuwe lak nodig. Met het mooie weer een leuk klusje voor in de tuin.


11 likes

geweldige dingen. Veel plezier er mee. Ik zou het technisch ook wel even nakijken. Want als ik hem te lang aan laat staan dan slaat de stop er uit…

1 like

Even de schoonmaakmachine schoomaken haha :nerd_face:

3 likes

Prima aanwinst, ga je veel plezier van hebben.:+1:
Ik was bij die van mij ook ooit van plan om er een laagje verse lak op te zetten, maar dat is er nooit van gekomen. Het is maar gereedschap, draaien met dat ding. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zo is dat, gewoon draaien, maar toch het ergste vuil weg halen.
De stoppen vliegen er niet zo maar uit, het ding wordt alleen maar heel erg warm.
Dan even een kwartiertje wachten en weer draaien met de geit.
Ik gebruik dit type Elma machine al meer dan 15 jaar, geweldige dingen.

3 likes

Het :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Fraai, maar wat is het precies of eigenlijk wat kan je ermee doen?

1 like

Wanneer het horloge geheel is demonteerd gaan de onderdelen in stalen korfjes, waarna je met de machine de onderdelen kan spoelen in schoonmaak- en spoelvloeistof (de 3 glazen potten). De stalen korfjes worden door een electromotor rondgedraaid in die potten.

IMG_3675

Na:

1 like

Fantastisch, alleen begrijp ik niet dat je na al jouw perfectie van het opknappen niet even het deukje eruit hebt gehaald.
Ts, ts.

2 likes

Overigens nu ik dit zie, wat zou je ervan vinden als ik jou een van mijn Elmaatjes in jouw handen geef om die ook een gedaantewisseling te laten ondergaan.

1 like

Misschien kan Nick ook zijn Elma aan jou toevertrouwen.