Hier dus 2x een titanium duiker met een 39mm. kast.
De Pelagos39 heb ik nu alweer een klein jaar En zelf al weer even op zoek naar iets blauws, liefst zonder datum en dan ook nog in titanium voor erbij.
De Aquascaphe al eerder in het zwart van rvs gedragen en die beviel eigenlijk wel heel goed.Dus nu dan maar eens deze proberen .
Heerlijke bandenswapper met deze doorboorde lugs en een cleane look zo zonder datum.
Ik had de Pelagos39 al en iets in blauw daarnaast leek mij wel wat .
De kast van de Pelagos en van de Aquascaphe zijn beide 39 mm.
Alleen de bezel van de Pelagos is 40mm. En die van de Aquascaphe 41mm en hebben een geborstelde keramische insert.
De afwerking van de kast van de Tudor is echt wel een klasse hoger dan bij de Baltic. De brush en de bevels zijn echt veel mooier gedaan .
Beide hebben wel safier waar die van de Baltic heerlijk domed is .
Hier dan ook de specs van de Baltic en Pelagos39.
De Tudor heeft een heerlijk inhouse uurwerk waarbij de Baltic het met een luidruchtig Miyota moet doen.
Waar je om de pols natuurlijk niets van hoort.Het prijsverschil moet natuurlijk wel ergens vandaan komen.
De lume is ook bij de Baltic blauw maar alleen de wijzers zijn na een paar uur in de nacht nog heel licht aanwezig terwijl de Tudor heel de nacht voor een blauwe gloed in je slaapkamer zorgt.
Wat betreft draagcomfort is de Baltic echt wel waar voor je geld. Je voelt niet dat je een horloge draagt heerlijk licht en het Tropic bandje draagt ook prima.
Verder kan je natuurlijk iedere nato of rubber erop doen met een lugmaat van 20mm is er natuurlijk zat te koop.
Nadeel bij de Tudor is de 21mm maat maar deze komt standaard met een fantastische titanium en rubber band.
De blauwe kleur van de Baltic kan je het beste vergelijken met de kleur van de 58
Verder dus best tevreden over deze Aquascaphe en als je bedenkt dat je deze besteld voor 1/5e van de prijs van de Pelagos een prima aanwinst.
Volgende week ga ik naar Italië en kan ik deze daar in het wild gaan testen