Twee weken geleden twee nieuwe horloges besteld via C24. Deze Ulysse Nardin Diver en de Zenith Defy Classic (hier later meer over in een ander topic) 2 dagen later.
Beide horloges werden netjes geleverd vorige vrijdag.
Doordat ik dadelijk naar het buitenland moest, de Ulysse Nardin gekozen om mee te nemen. Deze heb ik nu dus een weekje om de pols, en hij draagt heerlijk.
Doordat ik nogal dunne polsen heb, twijfelde ik over de 42 mm diameter, mijn sweet spot is 39-40, maar bij deze duiker valt dit reuze mee.
De UN kwam zowel op sailcloth als mesh. Toegegeven, de sailcloth brengt wat meer kleur, maar deze mesh is echt comfortabel. Ik lees soms dat ie in-house vervaardigd is, maar ik zie heel veel gelijkenissen met de mesh van Staib. Alleszins, echt kwalitatief. Deze mesh heeft ook geen removable links. De gesp heeft gewoon heel veel sizing mogelijkheden aan beide kanten. Zeer simpel opgevat, maar het werkt gewoon.
De case is vooral high polish met wat brush op bovenkant van de lugs.
De bezel, volgens mij met vulcanized rubber inlay, loopt af naar het saffier toe. Waarna het domed saffierglas weer terug oploopt naar het midden. Eerste horloge waar ik dit zie. Het geeft een mooi effect en beschermt natuurlijk ook de inlay.
De dial vind ik echt prachtig. Hij heeft een diep blauwe, sand blasted look. Verder gewoon simpel uitgevoerd met rodium plated indicies en mooie simpele wijzers. De coordinaten van de locatie van de manufacture hadden voor mij nu niet gehoeven, maar storen ook niet. De plaat verandert ook steeds van blauw tot bijna zwart naargelang de lichtinval.
Binnenin tikt een SW300. Niet echt speciaal, maar wel zwaar gemodifieerd door UN met hun silicium technologie https://www.watchonista.com/articles/technology/ulysse-nardin-inside-look-two-decades-silicium-revolutions.
Helaas is hier niets van te zien door de closed caseback. Het meeste kijk je toch naar de dial, en deze is top!
Bedankt voor het kijken!