Hallo allemaal, nadat ik sinds februari van dit jaar me geregistreerd heb, nu maar eens me echt voorstellen… Ik ben Dinand, 52 jaar, woonachting in het mooie Hardenberg en werkzaam in de Psychiatrie. In het verleden heb ik horloges altijd mooi gevonden maar nooit echt een hobby van kunnen maken. Maar sinds februari dus goed besmet met het horlogevirus. Nadat ik in het blauw al eens een Seiko Monster heb aangeschaft (welke nu gerepareerd wordt en een beurtje krijgt van @case), meerdere kleinere aankopen gedaan (oa een paar Russen, Casio’s, Addiesdive, Steeldive, een Citizen hebbedingetje en een Tissot).
Op de een of andere manier heeft een bronzen horloge (met patina) altijd mijn aandacht getrokken. Dat in combinatie met mijn liefde voor het mooie Zweden, heeft me op een zoektocht gezet. Na flink wat tijd kwam ik terecht bij Malm.
MALM is een pilotenhorlogemerk uit Linköping, Zweden. zij ontwerpen en ontwikkelen horloges in samenwerking met piloten en personeel van de Zweedse strijdkrachten. Alle MALM-horloges worden in huneigen atelier bedacht, ontworpen, geassembleerd en onderhouden door eigen horlogemakers.
Linköping is een middelgrote Zweedse stad die bekend staat als de hoofdstad van de Zweedse luchtvaart, vanwege meer dan 80 jaar geschiedenis van vliegtuigproductie.
(bovenstaande tekst heb ik geleend van hun website).
Helaas kon ik het horloge niet in het echt bekijken voordat ik een bestelling plaatste. Ik was wel in Zweden maar bij lange na niet in de buurt. Uiteindelijk toch maar de stoute schoenen aangetrokken en besteld. Malm geeft 5 jaar garantie op hun horloges en mocht het klokje me niet bevallen, mocht ik het zonder kosten retour sturen. Vooralsnog ben ik tevreden met de aankoop.
De foto’s
Nog even de link naar de website: CATALINA SWISS AUTOMATIC 43 | MALM Watches – MALM watches
Nu zag ik op de foto’s op hun website de kast niet helemaal goed en viel me bij ontvangst een glimmend deel op de kast op. Weet iemand toevallig of dit net zo’n mooie patina kan krijgen als de matte delen?