NA en even voorstellen

Ik neem even de tijd om mezelf voor te stellen. Ik ben André, 42 jaar. Ik heb altijd de droom gehad om piloot te worden en zag mezelf dan ook ‘later als ik groot ben’ wel met een Navitimer om mijn pols lopen. Het eerste horloge dat dat ik kocht was een Citizen Promaster Nighthawk en daar heb ik jaren veel plezier van gehad. 8 jaar geleden werd die ge-upgrade naar een Hamilton X-Patrol. Ik was me verder gaan verdiepen in de horlogerie en er moest en zou een zwitsers uurwerk in zitten.

Ondertussen hoef ik niet meer te dromen van het vliegen want ben ik al jaren in het bezit van een deltavliegbrevet en sinds vorig seizoen vlieg ik ook in zweefvliegtuigen. Vreemd genoeg heeft dat ertoe geleid dat ik nu ook minder behoefte heb om mijn passie om mijn pols te etaleren. In plaats daarvan is een interesse in duikhorloges ontstaan. De meer uitgesproken vormgeving maar met name ook de hufter-proofheid (mits met keramische lunette) van een solide duiker hebben me doen omslaan. Zo ben ik het afgelopen jaar in mijn zoektocht naar een nieuw horloge van Sinn 104 naar Stowa naar Longines Spirit naar Oris Aquis naar Longines Hydroconquest naar Doxa Sub 200 terug naar Sinn 104 gestuiterd (niet gekocht, allemaal overwogen) om uiteindelijk te kiezen voor deze beauty, mijn nieuwe Rado captain Cook:

Wat een kleur en wat een details! Ik ben blij.

82 likes

Welkom en gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! Wat was uiteindelijk voor jou de doorslaggevende factor om te kiezen voor de Captain Cook?

Welkom. Mooie Horloge

Welkom !!

Mooie introductie, welkom. En wat een prachtige Rado! Enjoy!

Van harte gefeliciteerd met je NA en welkom op het forum!

Welkom en mooie Rado :ok_hand:t3:

Mooi horloge!

Mooi horloge! En welkom :smiley:

Tof ding. Welkom!

Van harte welkom hier en wat een mooi horloge is de Rado! :blush: :+1:

Welkom,
Heerlijke Rado… Die zien we te weinig hier op het forum. Hulde…!!

Wat was uiteindelijk voor jou de doorslaggevende factor om te kiezen voor de Captain Cook?

80% de looks in-real-life, 10% de beads-of-rice band en 10% de power reserve van het uurwerk. Ik dacht dat ik de Aquis mooier zou vinden maar om de pols was dat een beetje een zielloos ding. De eerste keer dat ik de Rado om had en het licht over de bezel en de wijzerplaat zag vloeien was ik verliefd. Ik twijfelde ook over de Doxa Sub 200 maar de nukkige bezel action, klikkende band en de beperkte power reserve uit de reviews brachten me al aan het twijfelen. Eén blik op de Captain Cook en ik was overtuigd.

1 like

Welkom bij de club André,

Welkom André!

Welkom André. Leuke hobby’s!!

Welkom hier.

Welkom…:+1:

Je hebt al aardig wat zitten flipperen om uiteindelijk bij die Rado uit te komen

Ik heb de genoemde horloges niet gekocht, dus ook niet geflipperd, maar heb ze allemaal serieus overwógen voordat het de Rado werd. Ik hoopte dat de toevoeging tussen haakjes dat verduidelijkte maar helaas :wink:

1 like

Welkom van een newbie