NA en.... HELP!

Beste forumleden,

Ik heb er even over nagedacht maar ik heb hem toch gekocht. Had ik hem nodig? Nee. Maar ik heb ook niet meerdere horloges nodig dus ik heb hem toch gekocht. Daarbij vind ik het een mooie aanvulling van de hobby. Waar heb ik het over?

De Weishi No1000.
De meeste van jullie wel bekend natuurlijk. Aanleiding was eigenlijk mijn NA van april.
NA: Oriënt Star Outdoor

Mooi horloge maar ondanks dat ik mijn horloges maar enkele dagen achter elkaar draag, merkte ik dat dit horloge erg snel achter begint te lopen. Voor een horloge in deze prijscategorie vind ik dat eigenlijk niet kunnen. Terugsturen vond ik geen optie want ik heb hem in de VK besteld. Ik dacht misschien stel ik hem zelf nog eens bij maar dan moet ik hem kunnen meten. Dat kan ik dus nu :grinning:.
De resultaten;

Tot mij schik loopt hij niet alleen dramatisch achter, zoals verwacht, maar zit er ook nog een behoorlijke beat error in. Of valt dit wel mee? Kan ik hem zelf bijstellen, zo niet, wie wel? Of overdrijf ik en is dit eigenlijk best normaal voor zo’n horloge.
Ter vergelijking heb ik mijn vele male goedkopere Oriënt gemeten en dat zag er een stuk beter uit;

Daarnaast schok ik ook erg toen ik mijn SKX007 aan ging meten maar hier mag je volgens mij ook niet heel veel van verwachten. -28s/d tot -37s/d, een beat error van 2.4ms tot 2.9ms en een amplitude van ±210. Ik merkte wel dat hij iets achter begon te lopen maar dit had ik niet verwacht.

Tot zover. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

2 likes

Die Oriënt Star Outdoor is toe aan een onderhoudsbeurt.

Eerst maar eens demagnetiseren

1 like

Een onderhoudsbeurt voor een horloge van net een half jaar oud?

Ik dacht dat horloges dan meestal sneller gingen lopen. Dus op naar het volgende apparaat en demagnetizer kopen of zijn hier eenvoudigere manieren voor?

Het kan ook verschillen veroorzaken in neat error en accurate in verticale posities, ik zou gewoon even bij een juwelier /horlogemaker langs gaan

1 like

Die beat error zou ik me niet druk om maken (gelukkig maar), pas bij 0.8 zou ik ervoor naar een dealer gaan.
Zoals hierboven gezegd, eerst demagnetiseren en dan verder kijken. Digetje om te demagnetiseren is 10 euro op ebay en de how-to staat op youtube

Good luck

1 like

Eerst even testen met een kompas, uurwerk hoeft niet uit de kast, band hoeft er niet af. Als de naald ook maar iets beweegt is het horloge gemagnetiseerd geraakt.

1 like

Ja hij zit dus op 1,4 en bij m’n SKX zelfs op 2,4 ms. Ik ga op zoek naar een dingetje om hem te demagnetiseren, dank je.

Bedankt! Goede tip! :+1:

Ik zat naar de laatste foto’s te kijken.
Boven de 1 is wel dramatisch je

1 like