@Fate_Amenable_To_Change Ja Chris, je leest het goed. In dit draadje heb je me lekker gemaakt met een, nog steeds heel fraaie, Longines.
Ik doe het zonder geschiedenisles of muziek maar toen ik deze Baume & Mercier tegenkwam was ik gelijk verkocht, ik kreeg dezelfde art deco vibe als bij de Longines. Helaas geen geblauwde wijzers maar wel een prachtige kleur wijzerplaat. Noemen we dit koper? Saffiertje en gesigneerde kroon maken het af.
Deze pre-owned rakker is er eentje uit de Hamilton serie, deze modellen bestaan niet meer, de lijn nog wel. Binnenin tikt een 15-steens Quartz B&M 10 163 ofwel een ETA 980.163. Geen idee of ze er een aanpassing op hebben gedaan maar hij loopt prima.
Omdat ik wel van een beetje contrast hou heb ik het originele cognac kleurige struisbandje omgewisseld voor een donkerbruine variant. Met zijn bescheiden afmetingen; 24,5mm breed en krap 40mm hoog en lichte curve ligt ie lekker om de pols.
Bij deze undibs ik de Longines van Chris maar ik heb zo’n idee dat hij er voorlopig toch geen afscheid van wil nemen, en terecht! Maar ik kan voorlopig ook vooruit