NA- en het nut van betaalbare kopieën

Toen ik er nog niet van overtuigd was of ik überhaupt wel duizenden euro’s aan een horloge wilde spenderen flipperde ik er al wel rustig op los…pure nieuwsgierigheid en een aantrekkelijke prijs deden me een Ray Knight aanschaffen hier op het forum.

dit was een ruig en stoer ding met fantastische lume, maar het was een beetje in beduimelde staat…

Toen ik deze verpatste had ik eigenlijk meteen spijt, maar ik was er nog lang niet aan toe om voor het echte ding te gaan dus meteen maar voor de prijs van een goede band deze laten komen

Zelden heb ik zo’n stugge leren band meegemaakt en de gesp sneed in mijn polsen. Ko bracht uitkomst

Wat heb ik een plezier gehad van dit ding, maar in het flippergeweld toch weer doorgeschoven… Onderhuids was er iets dat zei: " je mag hier wel even van genieten, maar als horlogeliefhebber wil je er geen box met kopietjes op nahouden." Het zaadje was geplant.

Zo langzamerhand kwamen en gingen er ook wat luxere horloges en een paar maanden geleden stelde ik bij een minimeeting de volgende vraag aan horlogevriend Marcel: “Beste Marcel, wat weet jij van Panerai?” Waarop de man vol overtuiging antwoordde: “Alleen dat ik er één wil!”
“Ik ook!” Was mijn reactie.

Niet lang daarna sprak ik mijn wens, vergezeld van beknellende budgetrestricties tot in detail uit aan @vierport:

Oer PAM, luminor, no logo, sandwich dial, no date, handwinder, small seconds en zichtbodem…

Vandaag geleverd

Paul, ontzettend bedankt! Ik ben als een kind zo blij.

53 likes

Mooi ding, zal toch ook wel eens mijn kant op komen👍

1 like

Gefeliciteerd! Goede keus en nu snel aan de bandenswap :wink:

Groeten van de mijne :wink:

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Bamm… die is gaaf.

1 like

3 likes

Gefeliciteerd. Toppertje hoor!

1 like

Mijn beste,

Leuk om te lezen!!
Proficiat, dan ook met deze prachtige aanwinst. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Blijkbaar moet het op die manier gaan. Gefeliciteerd!! Misschien moet ik nu maar even doorbijten voor een MM300 :slight_smile:

3 likes

Mooi man :+1:

1 like

Toppertje!:ok_hand:

1 like

Knap! Proficiat!

1 like

Mooi hoor. Ook goede aanloop overigens naar een toch wel stevige investering. :thumbsup:

Veel plezier.

1 like

Hoeveel jaar zat er tussen het eerste en het laatste horloge?

Mooi horloge! En zeker op het bandje!

1 like

Heel gaaf!
Een echt icoon met een sterk eigen DNA

1 like

Gaaf! Proficiat!
Ik wil ooit ook nog wel een Panerai. Denk dan zelf aan een PAM512 of PAM620… Wie weet ooit…

1 like

Gefeliciteerd! Eindelijk je echte. Top man👍🏼

1 like

Ik denk ongeveer 2 jaar.

Gefeliciteerd jochie! Geniet er van!

Of zoals ik laatst nog iemand heftig knikkend over een PAM hoorde zeggen: ‘heel vet’.

2 likes

Zou deze ooit ook nog weleens willen.
Ooit :slight_smile:
Mooi hoor!

1 like