NA en korte review: Tudor Heritage Ranger (pic heavy!)

Eindelijk kan ik mijn NA openbaren, want mijn Ko band is binnengekomen!

Toen ik eind vorig jaar mijn Snow Monster kocht, dacht ik dat de honger voor iets nieuws gestild ging zijn. Al snel bleek helaas dat ik met 3 duikers toch niet genoeg variatie had in de collectie en heb ik mijn Monster maar in de verkoop gedaan.

Dan kwam het leuke stuk: wat komt er in de plaats?
Ik zit al jaren met een Nomos Tangente of Club in mijn hoofd, maar met al dat Damasko geweld hier van @anon50762135EV kriebelde het wel om een DA38 aan te schaffen. De twijfel sloeg echter toe wanneer ik de vele verhalen begon te lezen over QC van Damasko, met als uitblinker het verhaal hier van @Hieronimus. Maar het gedacht om een fieldwatch aan te schaffen bleef…

De verkoop van het Sneeuwmonster was niet bepaald een succes, maar gelukkig kon de klok terug naar af en heb ik met Jaap van Ten2Two een ruil kunnen maken. En het resultaat mag er zijn!

Al vanaf het eerste moment was ik behoorlijk onder de indruk, vooral van het gewicht en de kwaliteit van de band. De wijzerplaat met het rode accent is enorm leesbaar en de kroon voelt solide (iets wat bij mijn Seiko SKX007 en mijn Oris Sixty Five een beetje fragiel aanvoelt). De mooie geborstelde kast, het licht gebolde saffier en de roos op de kroon geven je het gevoel van een luxe klok vast te hebben.
Qua nauwkeurigheid valt het wel wat tegen voor een Tudor… -10 seconden per dag. Misschien moet ik es binnenlopen bij de lokale AD om hem af te stellen?

Er is veel discussie online over de endlinks van de band, maar dit is echt iets wat je in persoon moet zien. Hij toont daardoor volgens mij kleiner op de pols en het ziet er zeker niet goedkoop uit, het is eens iets anders! De geschroefde links zijn ook makkelijk aan te passen aan je pols en de keramiek balletjes zorgen voor een mooie (en duurzame) klik bij het dichtmaken van de sluiting.
De sluiting zelf vind ik het enige nadeel aan de band, omdat het deel dat plooit onder de band een stuk langer is dan de sluiting zelf. Dit drukt na verloop van tijd nogal in mijn arm, waardoor het een beetje onaangenaam voelt. Dit ligt denk ik vooral aan mijn kleinere polsomtrek (17,5cm).
Chapeau aan Oris, de band van mijn Oris Sixty Five is echt een topper qua comfort op dat vlak!

De nato-achtige camo strap was comfortabel, maar is volgens mij meer 21mm ipv 22 en de springbar is daardoor een beetje zichtbaar. Dit zie je ook bij foto’s online, dus het ligt niet aan mijn exemplaar. De vrouw thuis vond de strap ook geen zicht, dus die was snel afgeschreven :wink: Ik houd 'm wel bij als afwisseling voor in de toekomst.

Eigenlijk wou ik 'm sowieso op een mooie leren band dragen dat heeft onze bandentovenaar Ko weer mooi geregeld voor mij. Ik heb de band net binnen en ben direct verkocht! Past mooi bij het fieldwatch karakter van de klok. Een foto zegt meer dan duizend woorden, dus bij deze.

En nog wat shots omdat meer foto’s altijd plezant is!

Conclusie: echt een blijver!

51 likes

Grandioos! Veel plezier er mee!

1 like

Wow! :thumbsup:
Van harte! Ziet er geweldig uit op die band van Ko.

1 like

Veel plezier met de nieuwe aanwinst! Geslaagder ontwerp dan de nieuwe Rolex explorer (oeps, ja dat zei hij echt).

Is hij nieuw? Gewoon even een paar weekjes laten inlopen en kijken hoe hij dan loopt, dat wil nog wel een hoop schelen.

1 like

Mooie klok! Bedankt, weer een tegenhanger voor de potentiele Damasko :wink:

2 likes

Nee tweedehandse aanschaf, dus hij zou al ingelopen moeten zijn. Ook na 10 dagen elke dag dragen, blijft hij stabiel op -9 tot -10 seconden ongeveer. Ik zet 'm nu gewoon een minuut voor, dus zo loopt hij elke dag wat juister :wink:

En ik vind het ook echt een geslaagd ontwerp! Op foto’s komt hij echt niet tot zn recht.

1 like

Wow…geweldig stoere klok :thumbsup:

1 like

Super mooi horloge! Vooral de wijzers zijn erg tof. Perfect horloge voor een one piece collection. Dankzij jou zit ik nu te twijfelen om een aantal weg te doen en te gaan voor 1 tof klokje. Bedankt he!!! :smiley:

1 like

Haha graag gedaan :smiley:
Ik zat deze week zelf te bedenken dat voor mij deze ene klok eigenlijk meer dan genoeg is! Een one piece collection, er zal toch iets van aan zijn :wink:

1 like

Gefeliciteerd, mooie karaktervolle klok van Tudor! Mooi op leder én op staal. De rechte bandaanzetten vind ik zelf ook niet zo’n probleem (alleen bij lugs als bij Nomos of Sumo staat het echt wat minder).

Kun je niet proberen één of anderhalve link van duim naar pinkzijde te brengen? De sluiting ligt dan anders op je pols.

Een recente ETA moet wel wat beter kunnen lopen, als er geen issues mee zijn moet hij zeker tussen de nul en de plus 4 te krijgen zijn. Ik zou wel rechtstreeks zaken met een horlogemaker doen, de postzegel van de juwelier gaat zo duizenden procenten over de kop
Geniet er van!

1 like

Ja, misschien nog een G-shock erbij om te sporten en klussen etc. De Tudor is perfect voor alle gelegenheden.

1 like

Veul draagplezier!! Leuk ding!

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een solide en vooral ook smaakvolle klok voor een langdurige polstijd!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Gaaf!!

1 like

Ha Illewoare, Machtig mooi horloge! Hieronder een plaatje van zijn broer, met groeten :relaxed:. Mijn ervaring is ook dat je met deze klok inderdaad wel zo’n beetje klaar bent met verzamelen: past optimaal bij werkelijk elke gelegenheid. Een kanjer (en trouwens niet de enige overeenkomst tussen jouw en mijn verzameling :wink:)!

4 likes

Hah wat een toeval. Ik moet je feliciteren met je goeie smaak :wink:
Ik heb inderdaad het gevoel dat ik wat rust gekregen heb voor het eerst in een half jaar tijd.

1 like

Ik zal eens uitkijken naar een horlogemaker. Ze zijn echter voor zover ik weet nogal dunbezaaid hier bij Gent. De AD (Vanhoutteghem) zou met eigen horlogemakers werken, nu of dat goedkoper zal zijn? Zal me nog wat informeren :blush:

Wat betreft de links: ik had inderdaad al zitten kijken om nog een link van de ene naar de andere zijde te verplaatsen, echter zit de laatste afneembare link met een pin vast aan de sluiting (specifiek aan het klepje) en ik krijg hem er niet uitgeduwd. Ik heb het gereedschap niet hem eruit te tikken ook.

Dankjewel, jij ook proficiat :slight_smile: Ik heb zelf een paar maanden van die rust kunnen genieten. Was helemaal klaar, geen enkel ander horloge kon er tegenop. Totdat ik tóch hier op het forum opliep tegen een horloge dat ik om heel andere redenen niet kon laten passeren. Maar daarover meer binnenkort in een ander NA-draadje …

1 like

Ik ben benieuwd!

Gefeliciteerd, ik draag hem momenteel op de zwarte nato van de BB.

7 likes