NA en langverwachte introductie (picture heavy!)

Hi allemaal,

mijn naam is Luuk en ik ben 34 lentes jong. Na zo’n 4 jaar lid geweest te zijn van het Horlogeforum en dagelijks mee te lezen is mijn laatste NA voor mij de aanleiding om me toch maar eens netjes voor te stellen en de collectie met jullie te delen. Beter laat dan nooit zullen we maar denken…

Laat ik beginnen met een dankwoord vooraf voor alles wat ik hier de afgelopen jaren over verschillende merken en horloges in het algemeen heb mogen leren!

Het begon allemaal zo’n 28 jaar geleden toen ik voor mijn verjaardag een Flik Flak horloge kreeg. De band heeft het helaas niet overleefd maar de kast gelukkig wel.

Vanaf dat moment kan ik me geen moment herinneren dat ik geen horloge aan mijn linkerpols had: na de Flik Flak volgden de Casio’s, gevolgd door een paar Kijkshop horloges en uiteindelijk een Festina chronograaf die ik voor mijn middelbare schooldiploma kreeg.

Mijn eerste automaat was de Davosa Ternos Professional, waarna het hek pas echt van de dam was…

Snel daarop volgden de SARB065, de Orange Monster en uiteindelijk de onvermijdelijke SKX (009 in mijn geval)

Nu iets meer dan een jaar geleden besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en over te gaan tot de aanschaf van een lang gekoesterde wens: de Rolex Submariner.

En dan nu dit weekend de directe aanleiding voor mijn introductie… drumroll

De Datejust 16234!


(ja, ik draag mijn SARB nato graag ondersteboven… :))

Voor wie tot hier is gekomen… dank voor het lezen en kijken!

92 likes

Da’s niet mis! Bedankt voor het delen van je ‘horlogehostorie’

1 like

Leuk om te lezen en die datejust :ok_hand::ok_hand:

1 like

Prachtige collectie, die Orange monster ook heel cool!

1 like

Dank je! Al hebben de Monster en ik toch altijd een beetje een haat-liefde verhouding: de kast vind ik geweldig maar alle stalen banden, nato’s en rubber banden die ik er ooit op het gezet waren het nét niet… Ik overweeg de lumpy of engineer bracelet nog een keer te proberen.

Thanks! Dit is voor mij de mooiste variant: quickset, saffierglas, fluted bezel, closed minute track, jubilee band en zilveren wijzerplaat.

1 like

Geweldige collectie, en leuk de evolutie in jouw collectie te lezen :+1:

1 like

Gaaf verhaal, mooie collectie.

De sub blijft toch het mooist op staal niet? Al is afwisselen van band altijd leuk!

De datejust is ook een mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Goed verhaal, lekker lang!

1 like

Hele mooie en strakke dj, zo te zien. Gefeliciteerd!

1 like

Vroeg of laat (meestal vroeg…) kom ik inderdaad altijd terug op staal. Deze waardeer je na een weekje rubber nóg meer :smiley:

1 like

Ik heb de mijne 1 keer op een nato gehad. Voelde als even kort vreemdgaan waarna ik nu niet meer durf uit angst om betrapt te worden…

Haha! Vorig jaar zomer heb ik een weekje een knaloranje nato geprobeerd, op zich een gave look maar gaat toch moeilijk samen met de dikkere lugs.

1 like

Van harte welkom hier en mooie collectie! :slight_smile: :+1:

1 like

Mijn beste,

Luuk, van harte welkom, in die getalenteerde wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie verzameling!

1 like

Welkom hier met de mooie horloges!!!

1 like

Heel mooie collectie heb je al opgebouwd :+1:

1 like

Mooie collectie en gefeliciteerd met je NA :+1::+1:

1 like

Wauw zeg, lekker om te lezen. Gave collectie! En welkom :sunglasses:

1 like