NA: En toen zag ik deze

Ik zou afgelopen zaterdag de Seiko Presage SRPG05J1 met de donkerblauwe wijzerplaat en lunette ophalen, zo eentje als op onderstaande foto:

Ik had 'm al besteld en betaald - ik hoefde hem alleen nog in de winkel op te halen. Eenmaal aangekomen in de winkel lag hij al netjes voor mij klaar. En toen… ik zag iets glinsteren vanuit mijn ooghoek. Een kleurtje waar ik over het algemeen wel weg van ben; lichtblauw.

Het was de Seiko SRPL19J1. Ik had hem wel eens online gezien, maar op de productfoto’s leek hij niet zo bijzonder.

In het echt sprak het me toch anders aan. Ik heb nog even staan twijfelen, met de één om mijn linkerpols en de ander om mijn rechter… Tsja, de SRPL19J1 is wel en kwart duurder. Even overlegd met mijn wederhelft. Die donkerblauwe is wel safe… Maarja ik heb al zoveel donkerblauwe (Tag, Timex, Seikos…). Die lichtblauwe is weer eens wat anders. Ja zij vindt die lichtblauwe ook mooier. Oké toestemming gekregen. Nog eventjes wat van de prijs afgesnoept en voor ik het wist namen ze de lichtblauwe mee naar achter om het bandje op maat te maken.

Overigens is de SRPL19J1 eentje van gelimiteerde oplage. Een genummerde reeks van 3000 exemplaren. Oké, dat is niet weinig, maar toch een leuk extraatje.

Over extraatjes gesproken, de Limited Edition komt ook in een mooiere doos (eens weer wat anders dan die standaard witte Seiko dozen) met een extra canvas bandje erbij.

Genoeg geklets. Tijd voor wat foto’s.

En op de canvas band:

En al helemaal mooi met een overhemd die de kleur perfect matcht!

Erg tevreden!

Wat mij trouwens ook verbaasde is dat deze Seiko massieve endlinks op de stalen band heeft, ik ben nog van vroegahh gewend dat Seiko banden over het algemeen wat blikkerig en goedkoop waren, met gevouwen endlinks of, erger nog, gevouwen links (polshaarvreters). De band voelt nog steeds wat licht aan en rammelt als een kattenspeeltje maar zeker een vooruitgang.

150 likes

Mooie Seiko. Leuke kleur. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd en geniet ervan. Ook op de canvas band erg gaaf :star_struck:

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Staat je goed! Gefeliciteerd!

1 like

Frisse wijzerplaat :blue_heart:

Draag 'm in goede gezondheid!

1 like

Ik ken dit van mij zelf, net een horloge gekocht en bam daar is een andere die net wat meer heeft qua looks etc etc

Geniet er van… :slightly_smiling_face:

1 like

Ik vind 'm echt prachtig. Die donkerblauwe ook, maar ik snap je keuze!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Mooie keuze, proficiat!

1 like

Mooi ding, heel veel plezier ervan.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele…

1 like

Mooie Seiko! Veel draagplezier

1 like

Mooi! Gefeliciteerd.

1 like

Heel mooi. Nog nooit eerder gezien. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst :smiley:

1 like

Mooie Seiko :ok_hand:

1 like

Cool :+1:t2:

1 like

Het staat je erg goed! Zeker met dat overhemd. Mooie combo ook met dat leren bandje.

1 like

Heel mooi :heart_eyes:

1 like

Mooie frisse kleur. :ok_hand:
Geniet ervan.

1 like

Mijn beste,

Een mooie Seiko!!
Cleane wijzerplaat!!

Een fijn horloge voor een langdurige pols tijd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like