Dit keer geen vaag verhaal over dates of verslavingen maar gewoon een goudeerlijke unboxing van mijn nieuwste aanwinst en tevens allereerste Kickstartercampagne: de Ventus Mori brass diver!
Na mijn vorige messingdebacle - de Armida A8 die later nog even forumslet werd - zwoer ik grote horloges af, maar nam ik mij voor nog wel eens naar brons of messing te kijken. Toen dit handzame exemplaar (41mm, 14mm dik) voorbijkwam op WUS had ik dus meteen interesse! 214 euro, inclusief horlogerol en extra bandjes, mooie reliefachterkant, ik was verkocht!
Toen begon het lange wachten. Zes of zeven maanden na mijn backing ging de Mori op de post, waarna ik twee weken later pas een belletje kreeg van de postkamer (ondertussen nog wel even douanekosten afgetikt ). Ik sprintte naar beneden en hoezee:
Wat is er gebeurd met dingen versturen in een doos eigenlijk? Waarom altijd die skirre plastic tassen?
Gelukkig wel voldoende bubbeltjesspul. HoewelâŠ
Een kloeke doos, die helaas wat flimsy aandoet. De afwerking is ook niet 100% met hier en daar wat ontbrekende verf, helaas. Niet genoeg om een probleem van te maken maar wel jammer!
In de doos een horlogerol,
en een houten kaartje / garantiebewijs.
de rol is gelijk goedgevuld met het horloge en de stretch goals: extra banden (helaas maar één gesp)
Daar is 'ie dan! Ik koos voor de zwarte plaat, zwarte bezel en witblauwe BWG9-lume (de âM1Bâ). Standaard komt 'ie op een zwartlederen band die een soort proces heeft ondergaan en er daardoor een beetje synthetisch uitziet.
Om de pols!
Mooie bruine Horween-lederen band, fijn!
âTropicalizedâ rubberband, ook mooi.
De gesp is mij wat te groot voor een band van 20mm, maar ik doe het er maar mee.
Hoewel de âliefde op het eerste gezichtâ uitbleef vind ik 't een mooi kleinood en ik draag 'm met plezier! Ik kan niet wachten tot het patin intreedt. Binnenkort meer fotoâs!