NA en verzamel foto

Het afgelopen jaar werd duidelijk dat ik mijn MK2 Hawkinge wel erg gaaf vind, maar ook dat deze te kwetsbaar is voor (mijn) dagelijks gebruik… kijkend naar de ultieme flieger kwam ik uit bij de Damasko DS30: waterdicht, krasvast, mooie lumen, mooi formaat. De nieuwe versies met in-house kaliber zijn me te gortig, en het is mooi als het uurwerk niet perse alleen door Damasko zelf een beurt kan krijgen. Dus op zoek, of eigenlijk rustig afwachten tot er de juiste werd aangeboden. Gister was het zover. Niet getwijfeld, en direct een bericht naar JDB gestuurd, deal gesloten, en vaochtend opgehaald.

13 likes

En samen met de Hawkinge:

15 likes

Geniet van je NA :+1:
Die mIIk is ook leuk, nog op het punt gestaan om deze aan te schaffen toen ze uitkwamen.

Omdat ik toch bezig was, gelijk de hele “collectie” maar even afgestofd, en op een rij gezet… in “chronologische” volgorde van aankoop, mijn eerste echte links, en de NA helemaal rechts. De Damasko is de meest eenvoudigste en dunste van het stel, hoewel de Hawkinge nog een paar tikjes eleganter is (ondanks de dikte). Nu nog een grijze nato op de Damasko, en dan is die klaar voor dagelijks gebruik.

8 likes

Die mkii is in het echt (voor mij) een stuk mooier dan op plaatjes: de wijzers zijn gebogen, waardoor het licht er telkens anders opvalt. Geeft een heel mooi en “chique” effect op een verder vrij stoer horloge… ook blij mee.

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe Damasko :+1:

Wat bedoel je met kwetsbaar? Hij ziet er behoorlijk hufterproof uit

Vergeleken met dat blok ijzer van Marathon linksboven is alles kwetsbaar :wink:

1 like

Voor mij is de Hawkinge de “dress”watch van het stel. Maar hij is niet krasvast. Bij dagelijks gebruik (door mijn iig) zou het mooie er snel af zijn.

1 like

Ferry, tx, maar in alle eerlijkheid draag ik er slechts 2. De MKii voor chique (relatief dan he, je moet wel jezelf blijven😁), en de prs18q voor dagelijks. De Damasko vervangt de laatste. De rest ligt ongebruikt in de kast: de de Marathon heb ik 7 jaar lang dagelijks gedragen, en dat is er ook wel aan af te zien, en is ondertussen toe aan een beurt. De relatief zeldzame Seiko 7c43-7010 heb ik gekocht met als idee om te laten restaureren en gewoon te dragen, maar dat is er niet van gekomen… in 4 jaar denk ik 3 dagen gedragen. De scurfa wordt gedragen door mijn zoon, en de 2de prs18q is reserve… oja, en de Deep Blue quartz heb ik in 4 jaar nooit gedragen.

Misschien wordt het tijd om wat te verkopen, maar daarmee wacht ik tot ik trustlevel2 krijg (met mijn activiteit op het forum kan dat nog wel even duren😜)

1 like

Mijn nieuwe dynamic duo:

mmm, goed punt…:thinking: