Vandaag kwam mijn vintage Citizen Challenge Diver 62-6198 binnen. Ik heb dit altijd een mooi model gevonden, met name door de rechthoekige indexen. Toen ik het horloge kocht was ik op de hoogte van een tweetal gebreken:
de kroon schroeft zich niet vast, is waarschijnlijk niet origineel.
de bezel is - waarschijnlijk- een replacement, al twijfel ik hierover.
Echter, nu ik het horloge ontvangen heb merk ik dat er geen frictie op de bezel zit, deze draait zonder weerstand en clicks rond. Kan dit worden verholpen en is dit lastig en/of prijzig om te doen? Wat betreft de kroon, is dat moeilijk te vervangen en waar zou ik een replacement kunnen krijgen?
Verder zitten hier vast een hoop kenners en zien jullie misschien nog wat andere afwijkingen, kom er maar in :
Hierbij wat foto’s:
Hij hoort dus te draaien zonder klikken? Wat bedoel je met scheef plexiglas, dat deze fout gemonteerd is of dat deze ook niet origineel is? Ik ga dit topic opzoeken, dankjewel voor de tip!
Sorry wel wat kort in mijn antwoord. Ik heb snel tussendoor een antwoord gegeven.
Het horloge ziet er prima uit. Ik kan je denk ik wel een passende kroon leveren. Een originele natuurlijk. Die zijn op eBay onderandere nog al kostbaar. En er is geen alternatief.
Een originele bezel, wel in gebruikte staat heb ik vast ook wel.
Geen probleem, was vandaag overdag ook erg druk, vandaar mijn late reactie. Hartelijk dank voor je antwoorden. Het zou echt tof zijn als je een kroon en bezel zou kunnen regelen! Ik stuur je zo wel een pm. Wat betreft het glas dat erin zit, dit zit inderdaad scheef, links bijna gelijk met de bezel en rechts er een stuk boven! Denk je dat dit een origineel glas is en zou dit er dan verkeerd ingezet zijn of is het gewoon een niet passend glas wellicht?