NA: Engelse Schatzoeker.

Ik wilde al ontzettend lang een duiker met witte plaat. Na lang wikken en wegen, eerdere modellen van dit engelse merk genaamd Scurfa te hebben gehad, toch de trekker overgehaald en de nieuwste telg uit Paul zijn collectie besteld.

Ik zie het merk hier niet superveel voorbij komen, dus wellicht een kleine introductie:

Paul werkt in de offshore als duiker. Nadat de rolex horloges die hij, en zijn collega duikers, droegen, in waarde explodeerde is hij zelf een horloge gaan ontwerpen. Met de job die zij uitvoeren in gedachten, heeft hij de Diver One ontwikkeld en uitgebracht. Later volgden de D1-500 en de Bell Diver 1. De D1-500 is er inmiddels in titanium en stalen uitvoering, met een Ronda uurwerk.

Sinds dit jaar is de Treasure Seeker uit. Iets volledig anders dan de D1-500, maar nog steeds een, meer dan, degelijke duiker! Én, met een witte dial, maar ook oranje… Oranje is ook een erg leuke kleur op een duiker. Nee toch maar voor wit gaan Alex!

Even wat specificaties van de “Data Sheet” op de website van Paul:

Zoals gewoonlijk, bliksemsnelle verzending vanuit Engeland. Woensdag besteld en gisteren deed DHL al een afleverpoging, echter was ik aan het werk en helaas, eventjes langer moeten wachten.

Maar pakweg een twee uur geleden, stond DHL opnieuw voor de deur met het felbegeerde pakket.

Eenmaal uitgepakt gelijk aan de slag gegaan met om de band op maat te maken. Dit was vrij snel gedaan, was niet de eerste keer!

Genoeg geluld, foto’s!!

Foto’tje in de buitenlucht

Wat weer resulteerde in het volgende

De Treasure Seeker komt ook nog met een rubber band, welke erg soepel is. Trekt geen stof aan, draagt ook erg fijn!

Conclusie: Ik ben er zeer tevreden mee, fijn formaat, voelt erg degelijk aan, zoals ik eigelijk al gewend was van de Scurfa horloges.

Leuke bijkomstigheid is, dat Paul horloge boxen heeft laten maken, die lijken op de boxen waar zij onderdelen in krijgen op het werk.

54 likes

Mooie wijzerplaat!
Goed afleesbaar, felle lume, ik ben jaloers.

Veel plezier van deze aanwinst.

1 like

Wat een vet ding!

Eens ff de site begluren…

4 likes

Mooi horloge! Veel plezier met de NA

1 like

Zo! Gaaf ding, erg mooi, enjoy!

1 like

Gaaf horloge zeg. Vind die plaat wel wat hebben zo!

2 likes

Gefeliciteerd. Zeer mooi aanwinst.

1 like

Strak :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Dank allen! Ik ben fan van het merk, is inderdaad nog vrij jong, zoals opgemerkt werd, Paul doet ook alles zelf. Ontwerp/productie wordt door hem zelf geregeld. Hij is ook diegene die ze naar je toe stuurt en dat is écht binnen 2 a 3 dagen.

1 like

Mooie aanwinst.

1 like

Ken het merk niet maar ziet er zeker niet verkeerd uit en lijkt goed in elkaar te zitten. Veel plezier ervan! :+1:

1 like

I approve! :ok_hand:

Hoewel ik geen directe aankoopervaring heb met scurfa (ik heb de mijne via het forum overgenomen) ben ik toch wel erg onder de indruk van wat het merk biedt en hoe goed het eruit ziet. Zo ook weer met jouw treasure seeker :+1: die lume is nog lekkerder dan bij de D-1 zeg!

1 like

Mooie duiker, stoere band staat mooi bij de rustige witte plaat. Top!

Heel mooi zeg! Ik heb mij nog niet eerder in het merk verdiept, dus gelijk maar ff gekeken. Die caseback is ook erg mooi trouwens :ok_hand:t2:
Veel plezier met deze topper :+1:t2:

Vet, hoe staat de rubber band ?

1 like

Zoals al eerder; deze is zo gaaf. Ik heb m linea recta op mijn lijstje gezet. Die plaat is prachtig. :ok_hand:

Geniet er van, een hele gave NA

1 like

Is het horloge met 20mm niet een beetje aan de hoge kant?

Erg leuk horloge. In het geel ook gaaf.

3 likes

Case Size
Diameter: 41mm
Length: 49mm
Thickness: 12.6mm
Strap Size: 20mm

1 like

Ik neem even aan dat dit sarcastisch was bedoeld, anderzijds; 20mm is de lugwidth :wink:

1 like