NA : Enicar Sherpa D

NA: Enicar Sherpa D

Om en nabij 4 weken geleden, was ik samen met mijn vriendin op bezoek bij haar opa en oma. Haar opa wist dat ik horlogeliefhebber ben en vertelde dat hij nog een oud klokje ergens had liggen. Dit klokje lag al 20 jaar te verstoffen in een kastje. Hij toverde het klokje te voorschijn en drukte het in mijn hand. ‘ Veel plezier ermee , kijk maar of je er iets mee doet’

Hij vertelde dat hij het klokje in de jaren 60 nieuw had gekocht en eigenlijk niet veel had gedragen. Tijdens de verhuizing een aantal jaar geleden, heeft hij het klokje nog uit de vuilnisbak gevist omdat het misschien toch zonde was het weg te gooien.

Zo was die:

Ik wou hem eigenlijk niet meteen dragen want gezien deze al ruime tijd stil had gelegen, was het klokje wel toe aan een beetje liefde.

En aangezien @Estiva ook nog een Enicar had liggen die ook wel toe was aan service…

We gingen beide horloges weg brengen bij Jan Ubbels in Bredevoort.

En 3 weken later konden we de klokjes weer ophalen.

Bij mij was die weer helemaal schoongemaakt, nieuwe slipveer erin, nieuwe pakking voor achterdeksel en een nieuw glas erop.

Bij @Estiva hetzelfde en daar was de snelverzet ook weer van gemaakt.

Beiden weer mooi inzetbaar en klaar om op de pols te gaan! Beiden hebben we bij Ko banden laten maken die er mooi op kunnen!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

38 likes

Zien er weer goed uit, veel draagplezier :+1:

1 like

daar doen we het voor , top !! :grinning:

1 like

Super ! Ze zien er beide weer fantastisch uit !

2 likes

Prachtig geworden.

1 like

Prachtig! Wat een beetje liefde voor horloges kan doen! En wat een zonde als deze voorgoed verdwenen was…

1 like

Gaaf, vooral die lichte dial vind ik mooi.

2 likes

Heel cool. Veel plezier er mee! Ziet er weer geweldig uit

1 like

Leuk verhaal ook. Heel veel plezier ermee.

1 like

Mooi!

1 like

Hij is er echt van opgeknapt! Ik ben ook superblij dat die van mij weer helemaal perfect is! Deze gaat voorlopig niet meer van de pols!

3 likes

Geweldig! En een fantastisch verhaal zit er aan vast! Dit zou bij mij een keeper zijn!

1 like

Prachtige horloges!

1 like

Absoluut, deze gaat nog heel veel gedragen worden!

1 like

Mooi resultaat zeg! Gaaf om zo weer te dragen!

Prachtige horloges! :+1:

Enicar is een mooi merk :grinning: veel plezier ermee !

Mocht je je Enicar verzameling nog uit willen breiden; ik heb nog een NOS exemplaren te koop😜

7 likes

Prachtig horloge dat mooi opgeknapt is, maar ik krijg nog steeds de kriebels van het woord “klokje” voor een horloge.
Vandaag ook eentje van dit prachtige merk om

5 likes