NA - Er is hoop en het schuilt in Japans plastic

“Ik heb je hulp nodig bij het uitzoeken van een nieuw horloge” zei ze opeens vanuit het niets.

Als door een bij gestoken veerde ik op uit mijn stoel. De meest positieve geluiden die ik de afgelopen jaren heb mogen ontvangen met betrekking tot onze hobby waren zoiets als: “joh als jij er blij van wordt dan doe je maar” of een zo mogelijk nog warmer “deze is in ieder geval wat minder opvallend dan die anderen”.

De vreugde bleek voorbarig. Vereisten waren:

• Niet te groot
  • Hufterproof
  • Digitaal
  • Met alarm en aftelfunctie

Het bleek om een draagbare timer te gaan die onze zoon (2) eraan moet herinneren om te gaan plassen.

Maar ik laat me natuurlijk niet uit het veld slaan. En ik, zoals jullie waarschijnlijk ook, dacht bij deze vereisten meteen: G-Shock! Stiekem heb ik er altijd al een willen hebben. Het toppunt van praktische onverwoestbaarheid.

Maar nu de punchline! Na een paar dagen zei mevrouw Abbiflap: “wat fijn om weer een horloge te dragen. Vooral omdat ik bij deze me totaal geen zorgen hoef te maken dat ik hem beschadig”. Niet van haar pols te branden dat ding (waardoor mijn zoon nu wel alsnog zonder zit).

Er is dus hoop dat het concept ‘horloge’ alsnog aanslaat en dat we binnenkort hier mogen brainstormen over haar volgende verjaardagskado.

42 likes

Gefeliciteerd, een goed begin. :wink: Hier absoluut geen hoop. “Ik kijk wel op mijn telefoon”. :rofl:

2 likes

Leuk verhaal. En het begin is er, dus nu gewoon doorzetten (met bv een quatz TIssot hoef je je ook geen zorgen te maken). Zijn er geen heel kleine G-shockjes voor je zoon?

1 like

Je weet het maar nooit, Jan! Ik was de hoop ook al een tijdje verloren :smiley:

1 like

Gek genoeg is deze kleiner dan de Baby-G lijn. Ik geloof dat het een damesmodel is. Overigens hou ik zelf van mid-size horloges dus dat is wel vaker de vijver waar ik in vis.

Het was ook wel gewoon een slechte smoes om eens een heuse Gshock aan te schaffen :wink:

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Een praktisch horloge voor blijmoedige tijdmetingen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Terwijl hij toch al

Is

1 like

Nice :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Altijd handig een timer.

1 like

ha, bij mij gaat het net iets anders,
gewoonlijk komt ze af met “alweer” een nieuw besteld horloge en vraagt ze de band wat aan te passen,
That’s it :rofl:

3 likes

Haha! Leuk verhaal met herkenbare reacties zoals alweer één…! Geniet van je aanwinst.

1 like

ik denk een watch roll en wat gereedschap

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Leuke gelegenheid om een G-Shock aan te schaffen. :rofl:

Mijn wederhelft heeft inmiddels meer horloges dan ondergetekende.

2 likes