Ik had nog nooit van dit merk gehoord, goudkleurige kast die dan ook nog eens verguld is, een koperen wijzerplaat, en een uurwerk dat ik ook niet kan thuisbrengen. Die R in die ster, is dat Ronda? Wie weet meer?
Staat er nog iets onder de balans? Gek genoeg niks over te vinden
Ik ook niet.
Het heeft erg veel weg van een Peseux 7060. Maar die is, dacht ik, 17-steens en recenter dan deze.
Verder valt mij op dat er nergens “Swiss” te zien is. En dat de lume, waarschijnlijk radium, in de wijzer afbrokkelt.
Kortom: zeer interessant horloge.
Ik ben er inmiddels achter dat het in Frankrijk gemaakt is, in het plaatsje Villers-Le-Lac, door het bedrijf Monfranca. Het hele verhaal in het Frans, waarin en passant het merk Erdi wordt genoemd, staat hier.
Nog steeds geen idee over het uurwerk. Zie niks onder de balans staan maar ik heb hem er niet uitgehaald. Is wel werk aan besteed, mooie decoratie van de bruggen.
Als dat hem niet is dan is het z’n tweelingbroertje. En dat logo en de decoratie zou dan wellicht door de horlogefabrikant gedaan kunnen zijn. Goed gevonden!
Edit: Ik zie net dat er nog wat horloges van hetzelfde merk te vinden zijn op het web, waaronder eentje met een datepointer, ook Lorsa uurwerk.