NA: Eterna Matic Centenaire

Dit is m’n laatste aanwinst, een Eterna Matic Centenaire uit de sixties. 18kt goud, een jaar geleden geserviced en zoals aan de foto’s te zien in uitstekende staat. Buiten de kroon is hij volgens mij helemaal orgineel, al heb ik nog geen andere gezien met een extra swirl aan het eind van het woord centenaire. Ik heb deze Eterna’s altijd al gaaf gevonden en aangezien iedereen altijd voor de Kontiki gaat zijn deze een stuk lager geprijsd. Ik heb de caseback er niet af gehaald, dus de laatste twee foto’s zijn van degene van wie ik hem gekocht heb.



28 likes

Gave Eterna.
Proficiat met je NA.
Draag hem met liefde.

1 like

Wat een fantastisch mooi ontworpen horloge! En heel mooi met de licht gebogen wijzerplaat.

2 likes

Fantastisch elegant. Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met deze mooie klassieke Eterna :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

Dat is ook wat ik er mooi aan vindt. Hij heeft een beetje dezelfde look wat dat betreft als de Max Bill; ontzettend dun maar toch met een forse bolling in de wijzerplaat. Ik vind het heel knap hoe ze dat voor elkaar krijgen, het is bijna gezichtsbedrog.

Leuke aanwinst

Die van mij heeft geen kringel in ieder geval

3 likes

Klopt, maar alles klopte verder qua papieren en crosschecks met andere Centenaires en ik heb meerdere fonts gezien die gebruikt zijn voor dit type, dus ik heb er niet zo’n punt van gemaakt.

1 like

Een hele mooie klassieker van een heel mooi merk.