NA: Eterna Matic

Nou ja, nieuw, hij lag eerst 30 jaar bij mijn vader in een laatje weg te roesten, voordat hij 'm aan mij cadeau gaf. Meteen maar besloten dat ie mee op reis mocht. Er zal in de toekomst wel een nieuw glaasje op komen, maar een redail zie ik niet zo zitten. Ik vind de binnenkant wel erg mooi en de maat (ik denk 36mm) valt me behoorlijk mee.
Als iemand nog info over het uurwerk heeft, hoor ik het graag.

Pura Vida

13 likes

Dat is een mooi klokje. :thumbsup:
Uurwerk ziet er mooi schoon uit.

Mijn beste,

Leuk.:+1:
Koesteren dit horloge!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie klok, uurwerk ziet er inderdaad op eerste oog mooi schoon uit. Wellicht nooit open geweest? Als het al niet gebeurt is zou ik hem een service geven en er daarna met plezier dragen. Een redail is misschien niet nodig, heb je gekeken of je met een zacht kwartje en wat rodico de wijzerplaat wat kan (laten) schoonmaken?

Bedankt,
ik ga er zelf niet aan klussen, behalve een ander bandje op zetten. En mijn horlogemaker zei dat de erosie onder de oppervlakte zat, en niet er bovenop.

Volgens mij zit er een Eterna cal. 1424 uurwerkje in. Mooi horloge, ik zou ook niet al te veel aan de wijzerplaat doen.

Wat velen niet weten is dat eta en eterna vroeger uit dezelfde fabriek rolden. De vroege eta calibers waren pareltjes waar de moderne etas nog steeds op verder bouwen.

Ongeveer jaar geleden kocht ik mijn eerste Eterna Kontiki 7 days Electronic. Een stemvorkhorloge, die je licht hoorde zoemen. Ik heb hem vanwege geldgebrek verkocht aan een vriend, die aangaf hem 30 jaar terug in de weaze in Leeuwarden te hebben gegooid. Vind het nog steeds een machtig horloge maar heb dit horloge nooit meer ergens gezien. Nu ook al ruim 30 jaar in bezit van een Eterna bicolor quartz. Daar 2 x een nieuwe band op gezet, 3 keer een kroon, 2 x een glas waarvan de laatste saffier, en een nieuwe witte wijzerplaat. Echt een horloge waar ik aan gehecht ben geraakt, ondanks nieuwe aanwinsten.