NA: Eterna Sonic Electronic

Hallo allemaal,

Mijn vader heeft dit horloge een paar jaar geleden geërfd van zijn vader (mijn opa). Hij heeft het horloge heeft sindsdien niet gedragen, moest ook een nieuw batterijtje in en dat kwam er steeds niet van. Mijn vader heeft helaas niet zo veel met horloges. Hij draagt al jaren een titanium Seiko en zolang die het blijft doen zal hij dan ook geen ander horloge kopen of dragen. Om een lang verhaal kort te maken hij heeft hem vandaag aan mij cadeau gedaan, omdat ik horloge enthousiasteling ben en het horloge van opa dan beter tot zijn recht komt als hij gedragen wordt. Het is een Eterna Sonic Electronic. Is er iemand die mij meer over dit horloge kan vertellen? Is het horloge authentiek? Ik hoor graag van jullie. Alvast heel erg bedankt.

Gr. Ralph

11 likes

Mooi! Zit een ESA9162 stemvork uurwerk in. Bij gelijkzetten met de klok meedraaien, als de secondewijzer niet stil blijft staan maar snel gaat draaien is de “slipkoppeling” aan een drupje olie toe. Dit ter bescherming van het kwetsbare index wiel.
Bij Google zoeken naar boven staand typenummer kan je heel veel informatie vinden.

3 likes

Hij ziet er er trouwens nog fantastisch uit, gaaf hoor!

1 like

Mooi ding.
Leuk dat ie weer bij de tijd mag zijn straks. :nerd_face:

1 like

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Een horloge met Levenservaring!!
Geef het de aandacht die het verdient en geniet ervan.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuk dat je actief met dat klokje aan de slag gaat Ralph. :+1:
Veel plezier ermee gewenst!

1 like

Zojuist het horloge naar een juwelier gebracht en die gaat er met een horlogemaker mee aan de slag. Ik ben benieuwd!

Hier nog even een paar extra foto’s van voordat ik het horloge had weg gebracht.

4 likes

Zojuist door de juwelier Ton van Grinsven uit Den Bosch gebeld. De horlogemaker had het er over dat er aardig wat moest gebeuren om het Eterna horloge weer goed te laten lopen (enkel het uurwerk). Hij had het over een bedrag van 295 euro. Ikzelf vind dit nogal een fors bedrag. Is zo’n bedrag realistisch? Of zal ik elders een second opinion vragen? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt!

Horloge vandaag naar Accutron.nl gebracht. Hij gaat volledig gereviseerd en gerenoveerd worden. Ziet er straks weer als nieuw uit!:grin::+1:

Even een kleine update. Vandaag wat foto’s ontvangen van het horloge. Het horloge is klaar en loopt nu proef. Wat een vakmanschap. Hij ziet er weer prachtig uit.

4 likes

En hier het resultaat :grin: :+1:

4 likes

Mooi geworden. Leuk horloge, met voor jou een emotionele waarde.
Groet. Richard.

1 like