Hallo allemaal!
Ben altijd al fan geweest van de Bulova Spaceview en accutron modellen. Het uurwerk schijnt een grappig zoemend geluid te maken, dus dat moest ik natuurlijk een keer in huis halen om het zelf te horen. Vind de Bulova Spaceview modellen echter vrij prijzig geworden de laatste tijd. Zodoende was ik verder gaan kijken en kwam ik de Eterna Sonic tegen met een stemvork uurwerk.
Dit model komt uit de jaren ‘70 en kwam in verschillende uitvoeringen. Zien eruit als stoere duikers/toolwatches:
Bij ontvangst viel meteen op hoe stoer dit horloge is. Kast is massief, stevig en voelt zwaar aan. Opgelegde markeren en Eterna logo geven het een 3D effect. De wijzerplaat heeft een mooie blauwe kleur:
Diameter is ongeveer 38mm, dikte is 12mm en de lug tot lug maat is ongeveer 44mm wat dus perfect is voor smalle polsen zoals die van mij (16,8cm):
Het uurwerk maakt inderdaad een licht zoemend geluidje. Absoluut niet storend als hij op het nachtkastje ligt. Je hoort het eigenlijk alleen als je de caseback tegen je oor aan zet.
Wat ik vooral bijzonder vind is dat de secondewijzer bizar soepel ronddraait. Veel ‘smoother’ dan bij een automatisch uurwerk. Best bijzonder natuurlijk voor een electronisch Quartz uurwerkje.
Bij ontvangst draaide ik het horloge om en kwam ik een mooie amulet tegen:
Geen idee of het echt goud is!? Weet iemand dit toevallig?
Al met al erg blij met de Eterna Sonic van inmiddels 50 jaar oud! Binnenkort komt er een stalen band binnen die het geheel compleet maakt. Bedankt voor het lezen en een fijne dag verder