NA: even rustig aan met NA’s, ja hoor 🙄

afbeelding

De SPB143 (ook bekend als de SBDC101)

Er is al veel over de SPB14x serie horloges gezegd, maar ik doe ook nog een duit in het zakje.

Ik vind het een charmant duikhorloge met slechts 40,5 mm breed, 13,7 mm dik en 46,5 mm van lug naar lug met een prachtige grijze wijzerplaat.

De SPB143J1 was voor mij geen moeilijke keuze ten opzichte van de overige drie varianten, dit om zijn prachtige grijze sunburst wijzerplaat en zijn stalen band. Daarnaast de eenvoud en rust wat het horloge uitstraalt. Dit komt, naast de kleur, ook door zijn uitstekende maatvoering, saffier glas en het ontbreken van kroonbescherming.

De behuizing is overigens behandeld met Seiko’s Dia-Shield verharding, dus minder snel krassen :sunglasses::ok_hand:. Leesbaarheid van de wijzerplaat is top, pasvorm en afwerking zijn geweldig. De bezel is zwart roestvrijstaal en gecoat met Dia-Shield. De bezelactie is soepel en het heeft een uitstekende grip. Wat heel gaaf is dat, wanneer je goed kijkt, je een ronde geborstelde afwerking ziet binnen de zwarte kleur :ok_hand:. Er zit een Seiko 6R35, uurwerk met een gangreserve van 70 uur.

De stalen band is acceptabel, gewoon een stevige stalen band met stevige pin and collar en dito eindschakels. De gesp heeft microverstelling en het heeft zelfs een kleine opvouwbare wetsuitverlenging, had wat mij betreft niet gehoeven :roll_eyes: (wellicht los toevoegen voor de duikers onder ons). Opvallend is wel dat ik de stalen band gewoon pas en ik er geen extra schakel hoef bij te bestellen 🤷🏻, heb nog zelfs ruimte via microverstelling :ok_hand::+1:

Het is een prachtding en zit heerlijk om de pols. Het is niet te groot en niet te klein en door de pasvorm zelfs niet te dik (ondanks een dikte van 13,7mm)

Geniet van de foto’s van dit mooie horloge :ok_hand:. Nog geen foto’s kunnen maken met daglicht, maar geen zorgen die zien jullie vanzelf voorbij komen :+1:

Grote blij :partying_face:

afbeelding

122 likes

Niet gelezen. Mooie foto’s :+1:t2:

Veel plezier ermee :blush:

7 likes

Lekker hoor!
En goede foto’s…

Geniet hard!

1 like

Prachtig horloge Sat! Veel plezier ermee :fire:

1 like

Blijft een gaaf horloge, enjoy :ok_hand:

1 like

Mooi ding is t!

1 like

Gefeliciteerd. Mooie aanwinst :+1:

1 like

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee!

1 like

Ja hoor.
Het jaar is pas net begonnen. :joy::+1:
Heel tof! Veel plezier SATruman!

1 like

Van harte, ik ben er ook heel blij mee, wel op een wat smallere pols :slight_smile:

1 like

Wow, best wel ja :joy::ok_hand:

2 likes

Haha, vandaar dat ik 'm ook liever niet op de stalen band draag denk ik :slight_smile:

1 like

Dank allemaal :pray: heren

2 likes

Mooie foto’s van een prachtig horloge :star_struck: heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Dank je kerel :pray::+1:

1 like

Mooi horloge!

1 like

Ja hij is mooi hè :+1:t4: Zelf ook nog over getwijfeld (stiekem nog steeds) , maar dat gaat dan ten koste van de rest (te veel hetzelfde).
Prachtige foto’s ook :ok_hand:t4:

1 like

Strakke seiko👌 gefeliciteerd met de NA!

1 like

Gefeliciteerd! Mooie horloges hoor, die SPB14x-en.

Inderdaad. De duikers onder ons kunnen 'm dan maar beter op een lange NATO of een rubbertje gooien, dan hoeven ze de sluiting van de band niet te verneuken. Ik heb twee Seiko duikers met zo’n extensie in het staal, en ik krijg altijd nare rode drukplekken van die krengen.

Ik erger me dan ook dood dat ze die dingen maar blijven maken. Hou. Daar. Toch. Eens. Mee. Op.

Dat gezegd hebbende, het blijven fantastische horloges. Ik zou zelf voor de 147 op NATO of leer gaan, maar de lijnen, de saffiertjes, de afwerking: Allemaal top.

Veel plezier er mee! :+1:

1 like

Prachtige Seiko, mooie dial, veel plezier met jouw NA!

1 like