Ik hang nu al meer dan 1 jaar op horlogeforum rond. Het werd daarom toch wel eens tijd voor een eerste bericht. Ik heb altijd wel een bovengemiddelde interesse in horloges gehad. Maar meer als accessoire. Hierop heb ik me vooral gericht op quartz modellen mn swatch en swiss military Hanowa. Wist ik veel dat er meer was in de wereld. En eerlijk is eerlijk, mijn budget stond het toch niet toe! Inmiddels wat jaren verder kwam ik hier terecht en zag dat er in de wereld van de horloges nog zoveel meer te beleven was.
Het is trouwens wel een genot om te ervaren dat ik niet de enige ben met een grote liefde voor horloges, ook als het er wat meer zijn. Binnen de familie/vriendengroep werd ik toch snel bestempeld als de dorpsgek. Dus hier arriveren was een genot, waarvoor dus mijn dank.
Mijn Aha moment kwam na het zien van een Omega speedmaster pre moonwatch van een vriend. En ik was verkocht. Het idee dat het van zijn vader was geweest, de kwaliteit, het geluid, het gevoel, het mechaniek en de uitstraling. Door meer informatie erover op te zoeken kwam ik trouwens op dit forum terecht. Ik wilde ook zoiets. Van zo een kwaliteit dat ik het eens aan mijn zoon kon geven. Iets waarvan mijn hart toch elke keer sneller van ging kloppen. Toch voelde een speedmaster nemen niet correct, gezien het verhaal van mijn vriend. Dus de zoektocht naar iets nieuws was begonnen.
Na een jaar zoektocht inclusief wat verkeerde en spontane aankopen van een seagull,( grappig maar de kwaliteit laat wat te wensen over) en een omega Genève ( laten we eerlijk zijn, met mij kolenscheppers gewoon veel te kleine diameter, maar echt prachtige dingen) wist ik steeds meer wat ik wilde. Wat het ongeveer moest zijn.
Ik wilde een horloge van 44 mm diameter, Omega, chronograaf, liefst een co-axial, -die mijn hart sneller liet kloppen en waar ik in mijn hoofd zou voelen, ja dit is het! Zo blijf je hier rondkijken , er komt hier zoveel moois voorbij. Maar niet de juiste look, niet de juiste prijs.
Zo was ik in de zomer aan het rondstruinen hier op het forum, lekker aan het zwembad, Met een perfect Kroatisch zonnetje en zag ik dat er een Omega Seamaster Professional 300, Co-axial chronograaf aangeboden werd ( ohw ja, ook perfect 44 mm). Na hem natuurlijk geliked te hebben merkte ik dat ik steeds op terug kwam. Ik werd er gewoon onrustig van. Hij was gewoon perfect. Na het gebruikelijke onderhandelen kwamen we een mooie prijs overeen. @ML_Liefhebber, nogmaals dank. We spraken af om hem persoonlijk op te halen bij hem thuis. Gezien mijn voornemen, vond ik het wel leuk om mijn 9 jarige zoon mee te nemen. Achteraf moet ik wel zeggen dat het een beetje pijn deed dat hij meer interesse had in mijn Swatch big bold Dragonball Z Goku horloge, welke hij ook direct om zijn pols deed omdat ik de Omega natuurlijk direct om mijn pols wilde dragen. Maar goed ik was afgeleid door het prachtige ding om mijn pols.
Ok dit is een veel langer verhaal geworden dan oorspronkelijk van plan, maar hierbij nog wat foto’s van mijn Nieuwste aankoop, alias mijn schatje😉
Ps: wel graag jullie hulp, ik wil hier graag een rubberen band voor, de juiste maatvoering ( moet 21mm zijn ) schijnt best een dingetje te zijn. Hebben jullie misschien voorstellen welke ik nou moet bestellen? Had er online een besteld, wel 21 mm , maar de gaatjes voor de veren komen niet overeen . Tips zijn dus welkom.