NA: Excelsior Park

Deze kwam ik tegen op de baai in een groepje andere horloges. Ik had de verkoper benaderd met de vraag of ik het direct kon kopen, maar daar werd niet op gereageerd. Maar goed dat hij niet reageerde, want het eindbedrag van de veiling was de helft van mijn bod… :blush:

Al een tijdje was ik op zoek naar een Excelsion Park horloge en nu is het dan gelukt. Het uurwerk is als ik me niet vergis het vroege caliber 4 uit eind jaren 30 begin jaren 40. Dit caliber werd ook gebruikt door Gallet, Zenith en Girard Perregaux. Maar zelf hecht ik meer waarde aan Excelsior Park op de wijzerplaat, alhoewel het voor de prijs beter één van de andere kan zijn. Het glaasje is er slecht aan toe, maar de wijzerplaat ziet er nog prima uit. De wijzer ligt los, maar hij loopt wel. Over een tijdje zal ik nog eens posten hoe hij er na een volledige service uitziet.

Hebben jullie nog wat aanvullende info?


25 likes

Erg mooi! Hoop radium ook zo te zien. Succes met het project.

Hallo Jurgen, erg leuk horloge, ben benieuwd als het klokje gaat glanzen. Top aankoop "groet Jobo71 en laat het ons weten.

EP, zeer mooi merk, ben benieuwd hoe hij er na (veel) tlc uit ziet. Leuk project!

Heel gaaf!!
Heb er een tijdje geleden ook eentje gekocht. Nog steeds redelijk ondergewaardeerde horloges/uurwerkjes.

Veel plezier met de restauratie en daarna het dragen!!

2 likes

Zo’n mooie klassieke Chrono is altijd goed. Veel plezier met opknappen en daarna met dragen. :+1:

Mijn beste,

Chapeau!!
Een uitdagende aanwinst om er een ruimhartige service aan te geven!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Een van de Incabloc veertjes is losgesprongen, het rechter veertje op de foto. Aandachtspuntje alvast. :wink:

Kan wel wat TLC gebruiken; maar wat een mooi uurwerk! Gaat vast helemaal goed komen. :+1:

2 likes

Leuk projectje en met zekerheid een prachtig eindresultaat.
Veel succes.