NA: Explorer 114270

Zoals ik al eerder gepost had kriebelde het alweer een paar maanden. Er was weer wat ruimte op de rekening en ik had mijn als een jonge hond achter elk horloge dat ik zag aanrennende brein gedisciplineerd om de wenslijst drastisch te te snoeien tot één (nou ja drie, maar er moet iets te wensen blijven…)
Namelijk de Rolex Explorer. Een prachtig allround model, dat zowel met een korte broek als onder een pak gedragen kan worden, met daarbij natuurlijk een mooie historie. Noem het marketing, maar persoonlijk doet het me wel iets, een horloge dat op de maan of op Mount Everest is geweest. Probeer deze hobby rationeel te verdedigen en je gaat pas écht nat…:laughing:

Nu was ik met het bovenstaande nog niet klaar, want in al haar wijsheid heeft Rolex enkele jaren geleden besloten om de Explorer 3mm groter te maken. Waardoor er nu dus wéér een dilemaa ontstond! Gaat een mens voor de moderne 214270, met dus een diameter van 39mm, nieuwste uurwerk, nieuwste band met nieuwste sluiting en dus in mijn ogen een te grote wijzerplaat? Of blijft een mens trouw aan het origineel, met de wat eenvoudiger band en sluiting? En dus per definitie een wat ouder horloge, maar wel met de mooiste proporties?

Uiteindelijk werd het de 114270 voor mij. En dus op zoek!
Er is veel te koop, maar mooie, onbeschadigde, On-(of nauwelijks)gepolijste Explorers in Nederland zijn vrij zeldzaam. Gelukkig had Danny van @LocalTime, bij mij vlak in de buurt een heel mooi exemplaar liggen! Na een dagje broeden, want hij was net boven het budget dat ik mezelf gegeven had, besloten dat dat budget maar opgerekt moest worden en de trekker overgehaald.
Vanochtend bij Danny langs geweest en na een zeer gezellig gesprek en een bak koffie (en uiteraard keurige afrekening :wink:) liep ik met een schitterend horloge de deur weer uit!

Ik ben een heel blij mens!

71 likes

Veel plezier ermee

1 like

Mooi horloge! :ok_hand:

Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

1 like

Geweldig mooi, veel draagplezier👍
wil ik ook wel nog in de collectie😉

1 like

Heel erg mooi! Geniet ervan!

1 like

Lekker hoor! :facepunch:t2: Gefeliciteerd! Ik ben zelf voor de 214270 gegaan, één van de redenen was juist de kwaliteit van de band. Benieuwd hoe jij het ervaart! Het is absoluut een mooie maat de 114270!

1 like

Het voelt inderdaad wat “ieler” aan dan de band van mijn Sub, maar eigenlijk voel je dat alleen bij aan- en afdoen. Tijdens het dragen merk ik eigenlijk nauwelijks verschil, behalve dat hij heel licht is, wat eigenlijk wel comfortabel is!

1 like

Ik vind trouwens die oude Rolex sluitingen die op een doorlopende band moeten lijken enorm lelijk. Ben ik hierin de enige?

Desalniettemin, gefeliciteerd met deze klassieker.

2 likes

Veel draagplezier

1 like

Mooi man! Geniet er van!

Herkenbaar, het dilemma met de 214270. Een Explorer is hier niet op korte termijn aan de beurt. Maar ik switch kwa voorkeur steeds tussen “de nieuwe en de oude”. Ze hebben beide sterke punten. Als ik ze beiden zou hebben zou ik echt niet weten welke ik vaker zou dragen.

Hij staat in elk geval goed op je pols, wat is je polsmaat?

1 like

Ah, mooi! Wil ik ook!

1 like

Mooi hoor, van harte gefeliciteerd met je NA.
Veel draagplezier.

1 like

Topper! Deze blijft mij ook kriebelen!

1 like

Dank je! Ik varieer nogal met dit weer, maar normaal ongeveer 17,5 cm

1 like

Top, prachtig horloge. Ook hier nog maar even: van harte!

1 like

Zeer mooi! Proficiat!

1 like

Prachtige aanwinst !

1 like

Very nice… :+1: Staat ook bovenaan mijn lijstje.

1 like

Mooi! En mooi verhaal;-)

1 like

Mijn beste,

Uitmuntend!!
Ingetogen schoonheid om met veve te dragen!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like